شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1157555
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
امام جمعه یزد

حوزه /نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کاهش جمعیت خطری بزرگی که در کمین کشور است و نباید در این زمینه بی توجهی صورت گیرد باید خطر را احساس کنیم و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: کسی که خداوند به او منت بگذارد و بتواند ولایت و معرفت اهل بیت(ع) را داشته باشد، تمام خوبی‌ها را در خود جمع کرده است.

وی عنوان کرد: معرفت اهل بیت(ع) ناشی از معرفت خدا و پیامبر(ص) است و هر گاه به این معرفت برسیم، هرگز گمراه نخواهیم شد.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه باید هر سه بعد زندگی ائمه اطهار(ع) شامل ابعاد معنوی و الهی، سبک زندگی و سیره سیاسی را بشناسیم، افزود: هر چه بیشتر با این ابعاد آشنا باشیم، بیشتر توسل خواهیم کرد و در مقابل از مسیر گمراهی فاصله خواهیم گرفت.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: سیره سیاسی ائمه اطهار(ع) نیز باید مدنظر باشد زیرا در سیره آنها هرگز دین از سیاست جدا نبوده و به دنبال حاکمیت الله در جامعه بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن پیامبر(ص) بیان کرد: ایشان فرمودند که پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد و هرکس او را زیارت کند، روز قیامت او را شفاعت خواهم کرد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: امام رضا(ع) نیز فرمودند که هرکس که به زیارت من بیاید، در عبور از پل صراط، هنگامی که نامه اعمال به او می دهند و زمانی که ترازوی اعمالش سنجش می شود، به او کمک خواهم کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: انس ما ایرانی ها به اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) بسیار است و امیدواریم همه ما بتوانیم به نحوی عمل کنیم که رضای خدا و خشنودی امام رضا(ع) را در پی داشته باشد.

وی گفت: در اسلام و در قرآن، هدف اصلی خلقت انسان، رسیدن به کمال الهی است اما طاغوت ها همواره می خواستند که انسان را از مسیر اصلی که مسیر الهی است، دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله جمعیت عنوان کرد: طاغوت و استکبار جهانی امروز نسبت به بندگان خدا اینطور عمل می کند که هر چه خدا می گوید خلاف آن عمل می‌کند، در قرآن آمده که مال و فرزند می تواند وسیله عاقبت بخیری باشد اما فرزندآوری از مواردی است که دشمنان اسلام برای آن تبلیغات منفی می کنند.

آیت الله ناصری از بی حجابی نیز به عنوان یک توطئه جهانی یاد کرد و گفت: دشمنان می خواهند ما همواره در محضر خدا معصیت کار باشیم و جامعه ما به فساد و گناه برسد بر این اساس مدام در حال ترویج بی حجابی و بی بند و باری هستند.

وی تصریح کرد: آنها از سالهای قبل در مورد کشورهای اسلامی نقشه می کشیدند و می خواستند جمعیت کم شود به ویژه در مورد شیعیان به همین دلیل یا از نظر اخلاقی روی آنها کار می کردند یا از نظر مالی آنها را ضعیف نگه می‌داشتند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: جمعیت کشور ما رو به اضمحلال است، اینها برنامه ریزی کردند که جوان نداشته باشیم به مسجد، مدرسه، کارخانه و... برود و باید تلاش کنیم از این شیوه و سبک زندگی برگردیم و نگرانی بابت معیشت و تامین روزی فرزندان را از خود دور کنیم و به خدا توکل داشته باشیم و بدانیم که خدا روزی رسان است.

وی یادآور شد: امروز تعداد فرزندان خانواده ها کمتر شده اما زندگی های آنها نیز سخت تر شده است پس نمی توان گفت که فرزند کمتر آسایش به همراه خواهد داشت.

آیت الله ناصری از خانواده ها خواست تا ازدواج جوانان را تسهیل و آنها را تشویق به فرزندآوری کنند و ایمان داشته باشند که باید به افزایش جمعیت یاران امام زمان کمک کنیم.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: کاهش جمعیت خطری بزرگی که در کمین کشور است و مسئله فرزندآوری امروز برای شیعیان حیثیتی است و نباید در این زمینه بی توجهی صورت گیرد باید خطر را احساس کنیم و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بهره وری نیز بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور ما وجود دارد این است که از نعمت های خدا به درستی استفاده نمی کنیم و فکر نمی کنیم چطور می توانیم از نعمت خدادادی به بهترین نحو استفاده کنیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: بهره وری در انرژی یکی از مسائلی است که باید مدنظر مردم و مسئولان باشد و باید مراقبت شود تا در این زمینه اسراف صورت نگیرد و از همه نعمت های خدا به بهترین نحو استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: هیچکس فکر نمی کرد ایرانی ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند زیرا عراقی ها به نحوی عمل کرده بودند که راه هیچ نفوذی وجود نداشت اما عشق به کشور و امام، مقاومت و اخلاص رزمندگان ما، ایران را به پیروزی رساند و خرمشهر را به ما بازگرداند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: امروز خرمشهرهای بسیاری در پیش داریم و اگر در برابر دشمن کوتاه بیاییم، بی شک ضرر کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha