پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 235452
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۵۰

تفرقه‌افکنی و اختلاف‌اندازی بین مسلمان آفت جهان اسلام است و در شرایط امروز حفظ اتحاد و وحدت مهمترین مسئله کشور می‌باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام عابدی در مراسم عزاداری سیدالشهدا در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) ابراز داشت: اهل‌بیت (ع) اهداف والایی از قیام علیه ظلم و جور داشتند، اما مهمترین علت مبارزه آنها حفظ اسلام و ایجاد اتحاد و وحدت بین مسلمان بود.

سخنران این مراسم ادامه داد: اهداف والا و عظیم نهضت عاشورا در اندیشه‌ای الهی امام حسین (ع) مطمئناً  بزرگ‌تر، ارزشمندتر و عمیق‌تر از آنچه است که تصور می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عدم ایجاد شرایط مناسب برای قیام ائمه (ع) بعد از امام حسین (ع)، ابراز داشت: امروزه به برکت قیام عاشورا و نهضت حسینی بیش از چند میلیون شیعه در جهان زندگی می‌کنند و مدافع مکتب تشیع هستند.

وی ادامه داد: یزید تلاش می‌کرد که قرآن به درستی تفسیر و تبیین نشود و می‌خواست به مردم بفماند که حکومت او بر حق است و خود را ولی‌امر می‌دانست! اما امام سجاد (ع) به وسیله ترویج گریه بر شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و دعا، نهضت حسینی را زنده نگه داشت و حقایق دینی و اندیشه شیعی را به دنیا معرفی کرد.

حجت‌الاسلام عابدی گفت: سیدالشهدا (ع) پیام‌رسان وحدت بود، لذا قیام امام حسین (ع) با رعایت پرهیز از اختلاف و تفرقه‌ بین مردم رواج یافت.

وی در خصوص انتخاب محل قیام از سوی سیدالشهدا ابراز داشت: عراق به لحاظ اینکه موقعیت و جایگاه مناسبی برای مبادلات فرهنگی در آن زمان بود، بهترین مکان برای جهاد و مبارزه انتخاب شد.

حجت‌الاسلام عابدی در پایان با اشاره به توطئه‌ دشمنان در جدایی مردم از علمای دینی تصریح کرد: ملت مسلمان باید مواظب باشند تا با حفظ حریم‌ها و جایگاه مراجع تقلید، بیش از پیش برای علمای دینی و مراجع تقلید ارزش و احترام قایل شوند.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha