یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 252188
۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲

امام کاظم (ع) در مقابل شبهات و انحرافات دینی و اعتقادی خلافت بنی‌عباس می‌ایستادند و اجازه نمی‌دادند جامعه به انحراف کشیده شود.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه ضمن تسلیت روز شهادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: این امام همام همانند سایر ائمه در عرصه نشر و حفظ آموزه‌ها اسلام و سنت پیامبر(ص) تلاش کردند که در این راه مشکلات فراوانی را نیز متحمل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خراسانی‌نژاد با اشاره به دانشگاه بزرگ امام صادق(ع) و تربیت شاگران فراوان از سوی ایشان خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع)‌ نیز این سیره را عهده‌دار بودند و دراین مسیر شاگردان فراوانی را در عرصه‌های مختلف علوم دینی تربیت کردند.

وی بااشاره به فعال بودن سیستم وکالتی در دوره امام کاظم(ع) گفت: شاگردان زیادی از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) به عنوان وکیل امام (ع) در مناطق مختلف حضور  داشتند و مردم می‌توانستند با این وکلا در ارتباط باشند و به عنوان رابط میان مردم و امام معصوم(ع) به امور رسیدگی می‌کردند.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به تلاش امام کاظم(ع) در مقابله با شبهات و انحرافات دینی واعتقادی اظهار داشت: دستگاه خلافت بنی عباس ادامه حکومت خود را در انحراف کشیدن مسائل دینی می‌دید، از این رو تلاش  می‌کرد با ایجاد شبهات و انحرافات مسائل دین را به نفع خودشان تغییر دهند که امام(ع) با آن مقابله و شبهات را پاسخ می‌دادند.

وی ادامه داد:‌ دستگاه خلافت بنی عباس با توجه به این که اهل‌بیت(ع) را سدی در برابر کارهای خود می‌دید، امام کاظم(ع) را به زندان انداخت و جلوی فعالیت‌های ایشان را گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خراسانی‌نژاد درباره سیره اخلاقی و تربیتی حضرت موسی بن جعفر اظهار کرد: عبادت‌ها  و سجده‌های طولانی امام موسی کاظم به گونه‌ای بود که اطرافیان را نیز تحت تأثیر قرار می‌داد. این  امام همام مناجات و دعاهای فراوانی داشتند که امروز در اختیار شیعیان است.

وی یادآور شد: امام کاظم(ع) اهتمام خاصی به کمک به دیگران داشتند که با رفتار خود الگوی کاملی را در کمک به دیگران به ما آموختند.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این که امام(ع)، زمان زیادی را در زندان به عبادت می‌پرداختند: بیان داشت: ایشان در زندان خداوند را شکر می‌کردند که خلوتی را برای راز و نیاز و عبادت به دست آورده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خراسانی‌نژاد با اشاره به حضور 14 ساله امام موسی‌ بن جعفر (ع) در زندان اظهار کرد: سرانجام امام کاظم(ع) پس از مدت‌ها اسارت در زندان به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: ما شیعیان باید زندگی ائمه (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به ترویج معارف آنان به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند در مکتب تشیع بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha