پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را حرکت در مسیر دشمن دانسته و گفتند: دشمنان با توطئه های مختلف درصددند که مسلمانان را به جان هم بيندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار شيخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز و آذربايجان،‌ با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با آذربايجان و منطقفه قفقاز، اظهار داشتند: در اسلام نسبت به همسايگان و رابطه آنها با يکدیگر سفارش های بسیاری زیادی شده است؛ به گونه ای که در کلام اميرمؤمنان آمده است که پيامبر(ص) آن قدر توصيه کردند که گویی همسايگان نسبت و قرابت خويشاوندی با هم دارند.

ایشان با تاکید بر ضرورت هوشیاری کشورهای همسایه در قبال نقشه های دشمنان، تصریح کردند: نبايد اجازه دهيم که دشمنان ما بين ما جدايي بيندازند و سوء ظن و سوء تفاهم در ميان ما ايجاد کنند.

معظم له با بیان این که مسلمانان هرچند در شرق و غرب عالم از هم جدا باشند، به حکم قرآن برادرند، یادآورشدند: قرآن کریم و آیه شریفه «انما المؤمنون اخوة» مؤمنان را برادر خطاب و تاکید می کند که اگر بين برادران مسلمان اختلافي پيدا شد، فورا صلح و صفا و دوستي برقرار کنيد.

ایشان، هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را نوعی حرکت در مسیر دشمن دانسته و گفتند: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف به دنبال این هستند که مسلمانان را به  جان هم بيندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: در حال حاضر در چندين کشور اسلامي مسلمانان بر اثر تحريکات دشمن به جان هم افتادند و تنها دشمنان از این وضعیت سود می برند؛ بنابراين ما باید از این مسائل و تفرقه ایجاد شده عبرت بگيريم و کاري نکنيم که دشمنان ما خوشحال شوند.

این مرجع تقلید خطاب به شیخ الاسلام پاشازاده گفتند: طبق شنیده های ما شما در منطقه قفقاز و آذربایجان صاحب نفوذ هستيد و می توانید از این نفوذ و تاثیرگذاری خود در جهت خنثی کردن توطئه دشمنان و حل مشکلات موجود استفاده کنید و یقینا اين سفر، سفر دوستي عميق تر بين ما، آذربايجان و منطقه قفقاز خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: جنابعالي با موقعيتي که داريد ترتيبي بدهيد تا مردم مسلمان آزاد باشند و مراسم اسلامي شان را انجام دهند؛ چراکه هر چه آزادتر در مراسم اسلامي شان باشند پيوند حکومت و مردم محکم تر مي شود.

ایشان تصریح کردند: من به ریيس جمهور آذربایجان پيشنهاد کردم نسبت به مردم آسان بگيرد و بعضي از شخصيت هايي که در زندان هستند را آزاد کند که هم اثرات خوبي در ميان مردم آنجا و هم بین همسايگان دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر برقراری ارتباط بیشتر علمای آذربایجان با علمای جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات علمی و فرهنگی، گفتند: به هر میزان کوشش کنيم که نگراني هاي دو همسايه برطرف و پيوند دوستي محکم تر شود، هم به نفع هر دو کشور و هم به نفع اسلام و مسلمين خواهد بود و اميدوارم این قبیل ارتباط ها بيش از پيش باشد.

معظم له در پایان یادآور شدند: ما از قديم الايام با ترک ها رابطه خوبی داشتیم و الان هم رابطه زيادي داریم و آنان را افرادي غيور شجاع و پرمحبت مي دانیم .

در ابتدای این دیدار شيخ الاسلام الله شکور پاشازاده، گزارشی از وضعیت مسلمانان منطقه قفقاز و آذربايجان ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha