چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

پس از هتک حرمت و ضرب و شتم دانشجویان دختر این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی،تعدادی از دانشجویان الازهر در واکنش به این اقدام خشونت آمیز،در شهرک دانشگاهیU دست به اعتراض زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، محمد عاطف کاردار رییس اتحادیه دانشجویان الازهر گفت: روز شنبه در اثنای اعتراض طلاب نسبت به حمله نیروهای امنیتی به دختران دانشجو، شهرک دانشگاه مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفت. پس از هتک حرمت و ضرب و شتم دانشجویان دختر این دانشگاه توسط نیروهای امنیتیU تعدادی از دانشجویان الازهر در واکنش به این اقدام خشونت آمیز در شهرک دانشگاهی دست به اعتراض زدند که پس از آن نیروهای امنیتی داخلی دانشگاه به شهرک دانشگاه حمله کردند و این در حالی است که هنوز بیش از بیست روز از کشته شدن عبدالغنی نمیگذرد.

وی ضمن محکوم ساختن سکوت دکتر اسامه العبد رییس دانشگاه و احمد الطیب که این روزها به شیخ ارتشی ها شهرت یافته، گفت: ما را چه شده؟ غیرت و جوانمردی کجا رفته؟ حسبنا الله و نعم الوکیل.

خاطر نشان می شود علیرغم همراهی شیخ الازهر با ارتشی ها در تحولات چند ماه اخیر مصر، هم‌چنان گروه هایی از دانشجویان الازهر نسبت به این تصمیم انتقاد دارند تا جایی که اخیرا در برخی محافل دانشجویی در الازهر، شیخ الازهر به شیخ العسکر (شیخ نظامی ها) تعبیر می شود و تصاویر مونتاژ شده از آقای احمد الطیب در لباس نظامی را منتشر می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha