جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
پژوهشکده‌ باقرالعلوم

مدیر گروه ارزیابی آثار پژوهشی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از ارزیابی 3هزارو 900عنوان پایان نامه توسط این پژوهشکده خبرداد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه ، دکتر عظیم عابدینی ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیتهای  این گروه در سال 1392 گفت: دراین سال گروه ارزیابی آثار پژوهشی بررسی و ارزیابی اجمالی و تفصیلی حدود 151 عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را انجام داد.

مدیر گروه ارزیابی آثار پژوهشی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به ارزیابی بیش از 3900 پايان نامه در اين گروه خاطرنشان کرد: 18 عنوان از این پایان نامه ها پس از تغییرات گسترده و اعمال ارزیابی های متعدد به چاپ رسيده است.

این مدیر پژوهشی تصریح کرد:از ميان پايان نامه های ارسالی 35 درصد پايان نامه ها حوزوی (سطح 3 و 4) و 65 درصد آنها دانشگاهی (ارشد و دکتری) بوده است.

عابدینی اظهار داشت: گروه با توجه به لزوم رصد پایان نامه های در حال تدوین و دفاع شده و با مراجعه حضوری به مراکزآموزش عالی از قبیل  دانشگاه معارف اسلامی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و... به بررسی آثار در محل پرداخت.

وی افزود: در این میان بعد از تأیید شورای علمی ، 13 اثر جهت ارزیابی تفصیلی و تغییرات نهایی وارد مرحله بعد شد. و جهت تسریع در بررسی علمی آثار، شورای علمی گروه، اقدام به برگزاری 21 جلسه تخصصی هم اندیشی در سال گذشته کرد.

مدیر گروه ارزیابی آثار پژوهشی پژوهشکده توضیحاتی در مورد نحوه انتخاب پایان نامه ها داد و گفت: محققان و ارزیابان پژوهشکده با بررسی و مطالعه آثار در محل آرشیو پایان نامه های مراکز آموزش عالی اقدام به گزینش آثار می کنند و در مراحلی با شرکت در جلسات دفاعیه و گفتگو با اساتید داور، راهنما و مشاور به ارزیابی تخصصی اثر می پردازند.

عابدینی ادامه داد: در سال 1392 به بیش از 85 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و نیز طلاب سطح 3 و 4 در محل پژوهشکده (علاوه بر مشاوره های غیر حضوری) در حوزه تالیف و تدوین رساله، مشاوره های متعدد داده شد تا آثار آنان دارای کیفیت مطلوب تر و فرآیند تدوین پایان نامه ها تسهیل شود.

بر اساس اعلام پژوهشکده باقرالعلوم(ع)،  وی در پایان یادآور شد: پژوهشگران می توانند با مراجعه حضوری به پژوهشکده آثار خود را تحویل و یا بوسیله پست الکترونیکی به آدرس  pajoohebopn@gmail.com   آثار خود را به پژوهشكده ارسال كنند. پس از وصول، پايان نامه ها ابتدا مورد ارزيابی اجمالی و اگر بتوانند امتياز لازم را به دست آورند مورد ارزيابی تفصيلی قرار خواهند گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha