سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
مبلغی

تحلیل گران مصری بر این باورند سفر احمد مبلغی به مصر و شرکت ایشان در کنفرانس رسمی الازهر مي تواند به آغاز بازگشت روابط دو کشور( ایران و مصر) بعد از سالها انقطاع تلقي شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، برخی رسانه های عربي با پرداختن به دعوت رسمی شیخ الازهر از حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس" مبارزه با تروریسم "در قاهره، این سفر را فصل تازه ای از گشایش روابط میان دو کشور توصیف کردند.

بر اساس این گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، رونامه القدس العربی چاپ لندن و پایگاه های المراقب، الجورنال و فیتو از رسانه هایی هستند که اهمیت سفر رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یک روحانی شیعه ایرانی به مصر جهت شرکت در کنفرانس مقابله با افراطی گری  را مورد توجه قرار دادند.

پایگاه خبر ی المراقب در تحلیل خود از این سفر آورده است: " شیخ الازهر به صورت مستقیم از احمد مبلغی برای حضور در کنفرانس  الازهر دعوت به عمل آورده است و پس از سالها، این  اولین مشارکت یک عالم شیعی ایرانی در کنفرانس ها وفعالیت های دینی و سیاسی مصر به شمار می رود."

این خبرگزاری در ادامه تحلیل خود خاطرنشان کرده است: احمد مبلغی از شخصیت هایی است که بیشترین فعالیت را در زمینه ایجاد تقریب میان مذهب شیعه جعفری با مذاهب اهل تسنن و همزیستی مسالمت آمیز اتباع مذاهب"داشته است.

همچنین این رسانه از قول تحلیل گران مصری آورده است" تحلیل گران مصری بر این باورند سفر احمد مبلغی به مصر و شرکت ایشان در کنفرانس رسمی الازهر مي تواند به آغاز بازگشت روابط دو کشور( ایران و مصر) بعد از سالها انقطاع تلقي شود.

روزنامه پرتیراژ الیوم السابع مصر هم ضمن خبر ورود احمد مبلغی نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس الازهر به قاهره پایتخت مصر، موضوع سخنرانی ایشان را مورد توجه قرار داد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن، سایت های فیتو و الجورنال نیز ضمن تحلیل این سفر، اهمیت کنفرانس و حضور ایران خصوصا حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی استاد حوزه علمیه قم را مورد توجه دادند.

در این کنفرانس شخصیت هایی از 120 کشور جهان حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha