شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 343234
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
فرهنگ

آیین افتتاحیه سلسله نشست‌های رویش فرهنگ با حضور معاونان فرهنگی آستان امام رضا(ع) ، حضرت معصومه(س) و حضرت عبد العظیم حسنی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در این مراسم که در  سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد، اظهارداشت: اهمیت و جایگاه فرهنگ در شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، آنچنان که اصلی ترین مولفه پیروزی ملت ایران پیش از آن که ماهیت سیاسی داشته باشد، ماهیت فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: اساسا فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد و با انحراف فرهنگ هر چند در بعدهای دیگر چون اقتصادی، سیاسی، نظامی قدرتمند باشد، بازهم دچار مشکل خواهدشد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، هدف‌گیری، برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را از اهداف برگزاری این نشست‌ها عنوان کرد و افزود: دانش‌افزایی ناظر بر مهارت مخاطب در حوزه‌ فرهنگ، آشناسازی فعالان فرهنگی با مبانی کار فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تربیت جمعی از عناصر ارزشمند فرهنگی و تولید درس‌نامه‌های آموزشی در حوزه‌ فرهنگ از اهداف اصلی برگزاری این نشست‌هاست.

 وی تاکید کرد: در حال حاضر به جرات می توان گفت که عالم‌ترین، متخصص‌ترین و جامع‌ترین شخص برای مهندسی کشور رهبر انقلاب اسلامی است، لذا عمل بر اساس شناخت مبانی و راهکارهای رهبر انقلاب در عرصه فرهنگ این مرز و بوم ضروری است.

این مقام مسئول، درباره موضوعات سلسله نشست‌های تخصصی «رویش فرهنگ» گفت: ابزار‌های انتقال فرهنگ، وظایف متولیان و مدیران هنری در کشور، قالب‌های هنری و تبلیغی، رسانه‌ها، بستر‌های فرهنگی و بستر‌های زمانی از جمله این موضوعات هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha