پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سید احمد و سید علی

حوزه/ مرحوم حاج سید احمد خمینی تمام تلاش خود را می کرد تا در محدوده ای که اسلام، انقلاب خط امام، اجازه می دهد، کسی دفع نشود و به فکر جذب حداکثری بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید علی خمینی، عصر امروز در مراسم بیستمین سالگرد رحلت یادگار و یار دیرین امام راحل، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی، در گلستان شهدا، اظهار کرد: شهدا به واقع کسانی بودند که امانت الهی را صاحب اصلی آن برگرداند وبا نثار جان خود موجبات حفظ اسلام و نظام اسلامی را فراهم ساختند.

وی بیان کرد: ماهمیشه مدیون شهدا و خانواده آنان هستیم و هرچه در راستای تجلیل و تکریم این عزیزان فعالیت کنیم، کم کار کرده‌ایم.

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به این که امام راحل همواره با ذوق و شوق فراوان در جمع خانواده شهدا حضور می یافتند، ابراز داشت: در فضایی که امام راحل ایجاد کردند، جوانانی تربیت شدند که با نثار خون خود موجبات تثبیت نظام را فراهم آوردند.

حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: یکی از وظایف ذاتی بنیاد شهید، ترویج فرهنگ شهادت نسل به نسل و در سطوح مختلف جامعه است.

نوه امام راحل در توضیح و تشریح ابعاد شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، گفت: یادگار امام(ره) دارای چند یژگی بارز بود که نخستین آن پروش یافتن در مکتب اسلام آن هم با معلمی و راهنمایی امام راحل بود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های بارز مرحوم والد، حرکت در مسیر انقلاب از ابتدا تا انتها بود.همراهی با امام راحل و مشاور امین ایشان بودن درتمامی لحظات از خصوصیات آن مرحوم بود.

حجت الاسلام خمینی افزود: یادگار امام(ره)، در زمان تبعید بنیانگذار انقلاب، در ایران بود و به خوبی فضای داخل را می نگریست و مواضع و سخنان و فعالیت های افراد را رصد می کرد و این امر باعث شناخت دقیق او از فضای انقلابی و وضعیت انقلابیون  شده بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم والد به خوبی نسبت به افراد انقلابی و کسانی که فقط ادعای انقلابی بودن را داشتند، آگاه بود، گفت: کسی در برابر ایشان نمی توانست ادای انقلابی بودن در بیاورد، چرا که او به خوبی همه را می شناخت.

نوه امام راحل ابراز کرد: نقش مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی در پیروزی انقلاب و آگاه سازی مردم بی بدیل بود، چرا که او در توزیع و نشر نامه های امام راحل بسیار موثر بود.

وی تاکید کرد: مرحوم پدرم محو در امام راحل بود و در برابر همه توطئه ها، تهمت ها و خصومت ها علیه امام راحل، جان خود را سپر بلا می کرد.

حجت الاسلام خمینی تصریح کرد: مرحوم حاج سید احمد خمینی تمام تلاش خود را می کرد تا در محدوده ای که خط امام، اسلام وانقلاب اجازه می دهد، کسی دفع نشود و به فکر جذب حداکثری بود.

وی با بیان این که مرحوم یادگار امام راحل، نماد و مظهر جذب حداکثری بود، عنوان کرد: حفظ احترام کسانی که پای انقلاب و اسلام ایستاده اند، برای مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی مهم بود.

نوه امام راحل در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم پدرم معتقد بود که امام راحل پدر همه کسانی است که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha