یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سید منصور موسوی استاد حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، بیان داشت: ما به عنوان شیعیان امام صادق(ع)، باید با تاسی از روش فکری و اجرایی امام، حلقه های منسجم تشکیلاتی در سراسر دنیای اسلام را به وجود آوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از اهواز، حجت الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه خوزستان، امروز در جمع عده ای از طلاب و اعضای هیات مذهبی، امامان را حامل دو وظیفه و رسالت مهم دانست و گفت:  امامان دو وظیفه و رسالت مهم داشتند؛ اول تبیین وحی و دیگری اجرای شریعت و عمده مشکلاتی که برای اهل بیت(ع) به وجود می آوردند بخاطر وظیفه دوم بود.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به روش برخورد حکما و خلفا در برابر تبیین وحی و معرفت دینی در جامعه، ابراز داشت: تبیین وحی و احکام اسلامی تا آنجا که با مسئله حکومت تداخل نداشته باشد را نه تنها مانع نمی شدند بلکه افرادی را در این مسیر می گماردند تا کنترل خود بر فکر مردم را افزایش دهند.

وی، اجرای شریعت و برپایی حکومت اسلامی را عامل مواجهه اصلی مواجهه خلفای جور با ائمه اطهار(ع) خواند و بیان داشت: حکومت های ستمکار زمان اهل بیت(ع) بر سر تبیین وحی و معرفت افزایی با اهل بیت(ع) مشکل نداشتند، بلکه عمده مشکل حکومت ها با اهل بیت(ع) بر سر اجرای شریعت و برپایی حکومت اسلامی و كار تشكيلاتی و جهاد بود.

حجت الاسلام منصوری، کار تشکیلاتی را از ویژگی های بارز امام صادق(ع) دانست و گفت: مسئله کار تشکیلاتی و جهاد در زمان ما، با پیروزی انقلاب اسلامی حیات دوباره گرفت و شعله ور شد و این قدم قدم در همان مسیر امام صادق (ع) گذاشت.

وی ترور شخصیت افراد انقلابی را عامل از هم پاشیدگی کار تشکیلاتی خواند و ادامه داد: پس از انقلاب رفته رفته و بخاطر دو دلیل این شعله های افروخته جهاد و کار تشکیلاتی انقلابی به کم سویی و انحراف کشیده شد؛یکی ترور شخصیتهای جهادی و شاخص و دیگری بوجود آمدن گروههای التقاطی که معنای صحیح کار تشکیلاتی و جهاد را به انحراف کشیدند.

خطیب خوزستانی، در پایان تاسی به امام صادق(ع) در راستای احیای فعالیت های منسجم و هماهنگ در جهان اسلام را ضروری عنوان کرد و گفت: ما به عنوان شیعیان امام صادق(ع) که نام مذهب مان نیز از ایشان گرفته شده است باید با تاسی از روش فکری و اجرایی امام، حلقه های منسجم تشکیلاتی در سراسر دنیای اسلام را بوجود آوریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha