یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
روایتگری راویان شیعه و سنی از دفاع مقدس

همایش "جنگی که بود، جنگی که هست" به مناسبت هفته دفاع مقدس، با حضور راویان شعیه و سنی دفاع مقدس درسالن ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در این همایش  ،راویان شیعه و اهل سنت دفاع مقدس از جمله "سعید تاجیک" و "کاک جلال ایازی" و همچنین عباس فلاح  از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نماینده مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم همچنین با حضور دانشجویان و مهمانان از خانواده شهید محمود کاوه تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم سعید تاجیک از راویان دفاع مقدس طی سخنانی با ابراز تاسف از حادثه به وجود آمده در منا برای زائران خانه خدا به خانواده های جان باختگان تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد.

وی همچنین با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به مساله وحدت و همدلی همه مذاهب و ادیان در آن دوران اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس جنگی بود که همه مذاهب و ادیان بطور واحد با دشمن مشترک جنگیدند.

این راوی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: همچنان که در آن دوران با وحدت و همدلی و کنار هم بودن در برابر دشمن ایستادگی کردیم و به پیروزی رسیدیم امروز هم دشمن ما مشترک است و باید با اتحاد و همبستگی مذاهب و ادیان به مبارزه خود ادامه دهیم که بدون شک رمز پیروزی ما در جنگ امروز نیز همین همدلی و وحدت است.

در ادامه عباس فلاح از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهداف دشمن، گفت: دشمن در دستیابی به اهداف خود در این سرزمین ناتوان بوده و بصیرت مردم باعث ناکامی این فتنه ها شده و امروز نیز باید با بصیرت و دشمن شناسی که مقام معظم رهبری به طور صریح آن را مشخص فرمودند و راه را نشان دادند  در عرصه حضور داشته باشیم.

وی در رابطه با انقلاب اسلامی و لزوم جان فشانی در راه آن افزود: انقلاب اسلامی دستاوردی برای همه اقشار بود و فداکاری برای پایداری انقلاب همچنان ادامه خواهد داشت.

در ادامه این برنامه "کاک جلال ایازی"، راوی اهل سنت پیش مرگ کرد از موقعیت استراتژیک استان کردستان و تفاوت آن با بقیه استان ها در زمان جنگ گفت و افزود: مشکلات و کمبود امکانات در آن زمان باعث از دست دادن روحیه رزمندگان نشد و همچنان با عشق به انقلاب مقاومت می کردند.

وی با تاکید بر  این که مسلما عامل اصلی پیروزی ما در جنگ همین وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم و به ویژه رزمندگان از فرق و مذاهب مختلف بود، خاطرنشان کرد: در جنگی  که چنین سختی و زجر دیده ایم باید حافظ و مدافع آن هم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha