شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
مولوی عبدالهی اسدیه بیرجند

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی تنها تفرقه افکنی را برنده ترین سلاح دشمن دانست و گفت: دشمن برای اختلاف افکنی و اسلام هراسی، سرمایه گذاری بسیاری کرده است، لذا باید در مقابل توطئه ها هوشیار بود.

مولوی عبدالهی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به اینکه احترام و محبت باعث استحکام  وحدت بین مسلمانان می شود، گفت: باید مسلمانان روی اعتقادات مشترک تکیه کنند تا دشمن نتواند با تفرقه‌افکنی کاری از پیش ببرد.

وی با اشاره به اختلافات بسیار جزئی در بین مسلمانان، تاکید کرد:  خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به چنگ زدن به ریسمان الهی امر کرده است و هنگامی که شیعه و سنی اختلافات را کنار بگذارند می‌توانند مصداق امت واحده شوند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با محکوم کردن جنایات استکبار جهانی در منطقه، افزود: در تمام دوران ها، حق با باطل مقابل هم قرار داشته اند و حق همیشه پیروز است، بنابراین مسلمانان باید نسبت به حیله ها و مکرهای دشمن که باعث اختلاف افکنی است، هوشیار باشند.

 وی به فعالیت شبکه های ماهواره ای در راستای اختلاف افکنی اشاره کرد و گفت: دنیای غرب با هر وسیله ای می خواهد با ایجاد بدبینی بین مذاهب اسلامی و مسلمانان، باعث نا امنی در منطقه شود تا بتواند  بر آنان مسلط شود.

مولوی عبدالهی، اسلام، قرآن و حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی را اصلی ترین و مهمترین نقاط مشترک شیعه و سنی برای رسیدن به اتحاد عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام با مخدوش کردن جلوه زیبای اسلام، قرآن و پیامبر(ص) می خواهند به اداف شوم خود برسند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه، تنها تفرقه افکنی را برنَده ترین سلاح دشمن دانست و افزود: دشمن برای اختلاف افکنی و اسلام هراسی، سرمایه گذاری  بسیاری کرده است، لذا باید در مقابل توطئه ها هوشیار و بیدار بود.

  مولوی عبدالهی، وظیفه علما، روحانیون و نخبگان برای حفظ وحدت جامعه اسلامی را بسیار مهم و سنگین خواند و تاکید کرد: باید امت اسلامی را نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن آگاه‌تر کرد.

انتهای پیام

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha