چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
دیدار اساتید دانشگاه الزیتونه تونس با معاون بین الملل حوزه

حوزه/ گروهی از اساتید دانشگاه الزیتونه تونس باحضور در شهر مقدس قم با معاون بین الملل حوزه های علمیه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین زمانی، امروز در این دیدار که در ساختمان معاونت بین الملل حوزه برگزارشد، ضمن تبیین قرائت های مختلف اسلامی در دنیای معاصر و جهان اسلام به بیان دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مورد اسلام و اعتقاد جمهوری اسلامی به تمدن اسلامی و کارآمد بودن دین اسلام و تعالیم اسلامی در تمام اعصار و دوره ها پرداخت.

وی با بیان این که در دنیای معاصر سه قرائت و برداشت از اسلام وجود دارد افزود: یک گروه از آنها تمام مظاهر تمدن را مانند تلویزیون و بلند گو و غیره تحریم می کنند و به ظاهر تمام احادیث عمل می کنند؛ این در حالی است که ما می دانیم احادیث جعلی بسیاری وجود دارد و کتب زیادی نیز در این زمینه نوشته شده و این گونه نیست که بتوان به هر حدیثی عمل کرد.

معاون بین الملل حوزه ادامه داد: این گروه اول خود را سلفیه نامیده اند تا خود را به سلف صالح صدر اسلام منسوب کنند در حالی که نسبتی با صحابی پیامبر(ص) ندارند.

وی افزود:گروه دوم اسلام لائیک و سکولار است که می گوید اسلام در روزگار معاصر کارآمد نبوده و به درد نمی خورد و نمی تواند راهگشا باشد و از این رو  نظام های اقتصادی و تربیتی، حکومت خود را از غربی ها وام گرفته اند و متاسفانه چنین گروهی در بسیاری از کشورهای اسلامی وجود دارند و بسیاری زاز اساتید دانشگاه های اسلامی با اینکه مسلمان هستند تمام علوم خود را از غرب فراگرفته اند و از اسلام به جز نماز و روزه چیزی برای آنها باقی نمانده، در حالی که ما بر این باوریم قرآن کریم شفای تمام بیماری ها و مشکلات مردم است و اسلام می تواند تمام نیازهای بشریت و مسلمانان را برآورده سازد.

حجت الاسلام والمسلمین  زمانی سومین گروه را نیز اسلام ناب، اصیل و متمدن دانست که قائلین به آن بر این باورند اسلام دینی کامل است که می تواند به تمام نیازهای ما و بشریت پاسخ دهد. و می تواند برترین تمدن را در جهان برپا کند. و بدین ترتیب ما در جمهوری اسلامی ایران اسلام اصیل، متمدن و کارآمد را قبول داریم و بر این اساس امام خامنه ای و پیش از ایشان امام خمینی(ره) به ما دستور داده تا اصول و نظام های معرفتی اسلام را از قرآن و سنت پیامبر(ص) استخراج کنیم و به اصطلاح علوم را اسلامی سازی کنیم و اکنون ما در شهر قم حدود 140 رشته تخصصی داریم که در این زمینه فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha