یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
همایش مدیران مدارس مجری طرح روحانی محور "معراج"

حوزه/ همایش مدیران مدارس مجری طرح معراج اهواز در سالن اجتماعات امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز، برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، همایش مدیران مدارس مجری طرح معراج، امروز، با حضور  امام جمعه موقت اهواز، کارشناس امور تربیتی از قم و 380 نفر از مدیران مدارس تحت پوشش طرح معراج برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام برادران با بیان این پرسش که «برجسته ترین صفت که میخواهیم با خود به آخرت ببریم کدام است؟»، اظهار داشت: برجسته ترین صفت که بر اساس آیات و روایات بدست می آید، محبت اهل بیت(ع) است؛ محبت اهل بیت(ع) ریشه دین و آن شاخصه است که میتوان آنرا برجسته ترین صفت دانست.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه دنیای امروز انسان را درگیر جسم کرده و به دل انسان ها اهمیتی نمی دهد، خطاب به مدیران مدارس افزود: شما باید به عنوان کسانی که با نوجوانان و جوانان در ارتباط هستید، دلهای آن ها را با محبت اهل بیت(ع) آمیخته کنید، و این حاصل نمی شود مگر اینکه فعالیت های فرهنگی و پرورشی مدارس را به مساجد مرتبط کنیم.

380 مدرسه تحت پوشش طرح معراج

در ادامه این همایش حجت الاسلام سلیمانی فر، مسئول ستاد طرح معراج اهواز، به ارائه آمار اجرای طرح در سال تحصیلی جاری پرداخت و عنوان کرد: اهواز 1200 مدرسه دارد که از این میان 380 مدرسه شهرهای اهواز و کارون تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه اول سال تحصیلی 2500 ساعت کلاس توسط روحانی در مدارس تحت پوشش طرح تشکیل شده، گفت: در حالی که در مناطق حاشیه شهر جلسات از ماه دوم و سوم شروع شد لکن نسبت به سال گذشته شاهد رشد 2ونیم برابری ساعت کلاسی طرح هستیم.

طرح معراج جزء عملی ترین طرح ها در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش

در پایان «همایش مدیران مدارس مجری طرح معراج»، حجت الاسلام والمسلمین حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که طرح معراج که ابتکار شهر اهواز است، جزء عملی ترین طرح ها در راستای افق چشم انداز و تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با استقبال دیگر استان ها نیز مواجه شده است.

وی این طرح را دارای سه خصوصیت عمده و ویژه دانست، و اظهار داشت: اولین مهمترین ویژگی طرح معراج ارتباط مستقیم دانش آموزان و روحانی است که این خصوصیت فواید فراوانی دارد، چراکه روحانی نماد دین و معنویت است، نقش این ارتباط در تقویت دین و ایمان دانش آموزان اهمیت بالایی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha