یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مرکز اسلامی

اعضای جامعه اسلامی شهر کلمسون در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا، به منظور از بین بردن سوءتفاهمات درباره اسلام، فرهنگ و اعتقادات اسلامی، اقدام به تشکیل جلسات اجتماعی درباره اسلام کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از independentmail.com، شیخ محمد مصطفی، رهبر جامعه اسلامی کلمسون، سخنران جلسات هشت گانه هفتگی در مرکز اسلامی برای بازدیدکنندگان از این مرکز خواهد بود و به همراه سایر اعضای جامعه اسلامی پاسخگوی پرسش‌ها و سئوالات سایر مردم جامعه آمریکا درباره قرآن و اعتقادات اسلامی می‌باشد. این جلسات  اسلام‌شناسی و پرسش و پاسخ به صورت عمومی برگزار شده و برای حضور تمامی اعضای جامعه آزاد خواهد بود.

نخستین جلسه فردا روز چهارشنبه در ساعت 5:30 برگزار می‌شود و جلسات از 24 مارس تا 5 ماه می ادامه خواهند داشت. سایر جلسات در روزهای پنج شنبه برنامه ریزی شده‌اند. در این جلسات ابتدا امام مصطفی به مدت 30 دقیقه درباره اعتقادات اسلامی سخنرانی کرده و سپس به سئوالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد. او دکترای ادیان جهان و دین اسلام دارد و از سال 2013 تا کنون امام جماعت مرکز اسلامی کلمسون می‌باشد.

ندال ملفه، یکی از اعضای جامعه اسلامی کلمسون گفت: تشکیل این جلسات توسط امام جماعت مرکز اسلامی به دلیل بالا رفتن سئوالات جامعه درباره مسلمانان است. عده‌ زیادی از مردم به مسجد می‌آیند و درباره اسلام پرس و جو می‌کنند زیرا آن‌ها سخنان و شایعات زیادی در جریان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا درباره اسلام شنیده‌اند. ما امیدواریم که آن‌ها به جای گوش دادن به تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌های غربی، درک کنند که اسلام چیزی جز درک مفاهیم قرآنی نیست.

آشنایی با جامعه اسلامی کلمسون

جامعه اسلامی کلمسون در اواسط 1980 تاسیس شده و تقریبا 300 عضو دارد. برگزاری نماز و مراسم مذهبی اعضای این جامعه اسلامی از سال 2000 در مسجدی که در جاده کلیسای اولد استون تاسیس شده انجام می‌شوند.

جامعه اسلامی شهر کلمسون در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha