شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
آیت الله موسوی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین درایتی با اشاره به این که آیت الله موسوی نژاد تلفیق سنت و مدرنیته در حوزه را به خوبی ارائه کرد، گفت: سبک آموزشی، تربیتی و مدیریتی آن مرحوم برای تحول در حوزه علمیه مطالعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، استاد حوزه علمیه مشهد و از شاگردان آیت الله موسوی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با اشاره به ابعاد شخصیتی استاد فقیدش، گفت: ایشان با همه وجود در زمینه تربیت طلاب فهیم و فقیه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله موسوی نژاد، سنت و مدرنیته را در حوزه با هم به خوبی تلفیق کرد، افزود: امروز بعد از 30 سال برخی مدارس و موسسه های حوزوی که می خواهند کار ویژه ای انجام دهند، سبکی را پیگیری می کنند که در مدرسه علمیه آیت الله موسوی نژاد مدت ها پیش کار شده است.

استاد حوزه علمیه مشهد با تاکید بر این که برای تحول در مباحث آموزشی، پژوهش و مدیریت حوزوی، مطالعه سبک آیت الله موسوی نژاد بسیار مفید است، گفت: از سالی که طلبه مدرسه ایشان شدم، ویژگی های منحصر به فردی که کمتر در کسی بود را در او می دیدم.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با بیان اینکه آن مرحوم به شوونات دنیا هیچ وقت اعتنایی نداشت، گفت: آن مرحوم می گفت، روزی که پیشنهاد شد مدرسه ای تاسیس کنم، به حرم امام رضا(ع) مشرف شده و توسل کردم که این کار را بپذیرم یا نه، در آنجا به خودم گفتم  به دلت مراجعه کن و اگر دیدی که غیر از خدا چیزی وجود ندارد، بپذیر. هر چه فکر کردم، دیدیم دلیلی غیر از خدا در دلم نمی بینم؛ به همین علت کار خود را شروع کردم.

وی با بیان اینکه آیت الله موسوی نژاد همیشه کار را به طور خلاقانه و در عین حفظ سنت های حوزه را انجام می داد، ابراز داشت: آن مرحوم همواره اخلاص، توکل و نظم را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود.

گفتنی است، مرحوم آیت الله موسوی نژاد از علمای مشهد، صبح امروز به علت سکته مغزی به دیار باقی شتافت و پیکر آن مرحوم، فردا  26 فروردین ماه از حسینیه نجفی ها واقع در کوچه چهار باغ خیابان آیت الله شیرازی به سمت حرم مطهر رضوی تشییع می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha