یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
زبان انگیسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تویسرکان از برگزاری دوره های زیان خارجی برای طلاب این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی، مدیر حوزه علمیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان گفت: در سال تحصیلی جاری 80 طلبه در سطح مقدماتی و پایه های اول تا ششم در  حوزه این شهرستان حال تحصیل هستند.

وی درباره عملکرد آموزشی این حوزه گفت: اضافه بر دروس عادی که هم مسئولان حوزه و هم اساتید سعی کرده ایم کیفیت آن را ارتقاء دهیم برنامه های آموزشی دیگر نیز برای ارتقاء سطح علمی طلاب در این حوزه برگزار می شود.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: فوق برنامه هایی نظیر آموزش های پژوهشی، کامپیوتر، روش تحقیق و آموزش های تبلیغی برای طلابی که در نقاط مختلف شهر، روستاها و مدارس به فعالیت های تبلیغی می پردازند، برگزار می شود.

وی ادامه داد: در اواخر ماه مبارک رمضان نیز دوره هایی با محوریت مکالمه زبان عربی، تجزیه و ترکیب و مباحث مختلف دیگر شروع می شود .

مدیر حوزه تویسرکان افزود: از دوره های آموزشی که در ماه مبارک رمضان و تابستان برگزار شده است آزمون هایی در اواخر مرداد ماه به عمل می آید و برای برگزیدگان این آزمون اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس در نظر گرفته می شود.

وی درباره فعالیت های پژوهشی که در این حوزه انجام می شود گفت: از آن جایی که طلاب در این حوزه در سطح مقدماتی تحصیل می کنند در بعضی دروس پژوهشی به آن صورت انجام نمی شود و فقط مقدماتی در بحث پژوهش ارائه می گردد.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: در راستای فعالیت های پژوهشی انجمن های علمی تشکیل می شود و طلاب به صورت داوطلبانه در آن شرکت و برای برگزیدگان این فعالیت ها دوره های آموزشی ویژه و تخصصی و اردو های علمی برگزار می گردد.

وی در پایان گفت: در تشویق و قدردانی از برگزیدگان فعالیت های پژوهشی سعی و هدف بر این است که تقدیر به صورت مادی نباشد و متناسب با توان مندی و ارزش علمی برگزیدگان،  مشوق ها به گونه ای در نظر گرفته شود که باعث رشد هر چه بیشتر و در جهت ارتقاء سطح علمی آن ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha