دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک

حوزه/ اگر امروز داعش قد علم کرده، یکی از علت‌های آن، کم‌کاری برای ترویج اسلام ناب محمدی در اقصی نقاط جهان است؛ پس باید باقدرت و همتی مضاعف، معارف حقیقى اسلام را به ملت‌های جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با تبریک فرا رسیدن مبعث رسول اکرم(ص)، این روز فرخنده را بزرگ‌ترین و عزیزترین روز تاریخ بشر نامید و اظهارداشت: با مبعث رسول اکرم(ص)، سعادت ابدی تضمین شده و سرچشمه‌ای برای نزول همه خیرات و برکات به روی مردم ایجاد گردید.

وی، هدف از بعثت بنی مکرم اسلام(ص) را تحول درونى انسان نامید و تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، هدف از بعثت نبى اکرم، «تحول در قلمرو وجود فردى و درونى انسان و همچنین تحول در قلمرو حیات اجتماعى انسان و زندگى جمعى است».

رئیس شورای فرهنگ عمومی باغملک، با اشاره به حدیث « إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ » گفت: به‌یقین با درک این حدیث در می‌یابیم که پیامبر(ص) جز برای اخلاق مبعوث نشد و این اخلاق، در همه شئون فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... معنا پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این‌که بشر جهان امروز، تشنه معارف اسلام و ناب محمدی است، اذعان داشت: اگر امروز داعش و گروه‌های تکفیری قد علم کرده‌اند، یکی از علت‌های آن، کم‌کاری در ترویج اسلام ناب محمدی در اقصی نقاط جهان است؛ پس باید باقدرت و همتی مضاعف، معارف حقیقى اسلام را با نشان دادن الگوهای صحیح از اسلام به ملت‌های جهان نشان دهمیم که همین مهم خودبه‌خود با اسلام پوچ آمریکایی و وهابی نیز مقابله خواهد کرد.

امام‌جمعه باغملک تصریح کرد: اگر مردم مسلمان عمل و رفتارهاى اجتماعى و فردى و الگوهاى حکومتى و سیاسى خود را بر طبق این معارف ناب محمدی تنظیم کنند، این روش، بزرگ‌ترین تبلیغ اسلام است که می‌تواند قلوب بسیاری را به شریعت پاک و ناب محمدی جذب کند.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد، در پایان با بیان این‌که ترس و واهمه دشمن از نشر اسلام ناب در جهان است، اظهار داشت: این که می‌بینیم دشمن با صرف هزینه‌های کلان قصد ایجاد جلوه‌ای دروغین از اسلام میان ملت‌ها را دارد، صرفاً هدفی جز مخدوش کردن چهره واقعی اسلام را ندارد؛ به همین دلیل همگان باید در این زمینه کوشا و فعال باشند تا إن شاءالله زمینه ظهور منجی عالم بشریت با جذب قلوب ملت‌ها، فراهم گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha