یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 379269
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن

حوزه/ محقق حوزوی گفت: آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل با پرورش دادن گروه تروریستی-تکفیری داعش می خواهند یک اسرائیل جدید را بنا کرده و نقشه دولت اسلامی عراق تا شام که هم اکنون در اختیار داعش قرار گرفته و تأمین کننده نیاز های استعمار گران در منطقه می باشد را پیاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، به همت مدیریت و معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن، کرسی آزاد اندیشی با عنوان " جریان تکفیری با تأکید بر داعش " با حضور حجت الاسلام عباس فلاحی استاد ارائه کننده بحث و حسین سلمی استاد داور، ویژه طلاب و کادر  مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

حجت الاسلام فلاحی کارشناس مسائل مذهبی طی سخنانی در این نشست،  اظهار داشت: دشمنان اسلام از ابتدا تا کنون تمام تلاش خود را کردند که شیعه در اجتماع رشد نکند ، از طرفی فرقه ضاله بهائیت را تولید و پرورش دادند تا علما را از جامعه دور کنند . دشمنان واستعمارگران با تحقیق و بررسی  ویژگی های مردمان هر سرزمین  به ویژه شیعیان به این نتیجه رسیدند که باید مردم را در جهل و گمراهی نگه داشته تا بدون تفکر و تعقل باشند. اینجاست که به تأکیدات مقام معظم رهبری  پیرامون مسئله نفوذ پی می بریم که باید در مسائل مختلف بصیرت داشته و با آگاهی و درایت  با نفوذ مقابله کنیم .

وی افزود: هنوز هم جریان های تکفیری در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که یکی از خطرناکترین آن ها داعش است که با نام اسلام بزرگترین ضربه را بر دین وارد می کنند. آمریکا و اسرائیل با پرورش دادن داعش می خواهند یک اسرائیل جدید را بنا کرده، نقشه دولت اسلامی عراق تا شام که هم اکنون در اختیار داعش  قرار گرفته و تأمین کننده نیاز های استعمار گران در منطقه می باشد را پیاده نمایند.

 سلمی نیز  به عنوان داور جلسه طی سخنانی بیان کرد: داعش یک هویت مستقلی نداشته و از هر جهت وابسته به کشور های استعمار گر بوده. فرقه وهابیت ثمره قدرت طلبی و غارت  بوده و هدفشان مبارزه با اسلام ناب است. امروزه ایران به عنوان یک کشور شیعی با توان امنیتی و نظامی قوی خطر بزرگی برای دشمنان خود به شمار می آید زیرا می تواند اسلام و انقلاب اسلامی را به دیگر نقاط جهان صادر کند؛ لذا لازم است طلاب حوزه های علمیه یک اسلام شناس واقعی بوده و با انتقال مفاهیم و معارف دینی به نسل های آینده در جهت رشد جوامع بشری و فراهم نمودن بستر ظهور منجی عالم بشریت تلاش نمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha