پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام رضا علیه السلام

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: احادیث و روایات منصوب به امام رضا(ع) نقشه راهی برای مملکت ایران است.

حجت الاسلام سید جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، دهه کرامت را از بی نظیرترین فرصت‌ها در تقرب به خدا دانست و بیان داشت: وجود مقدس امام رضا(ع) در مملکت اسلامی ما لطفی از جانب خدا برای ملت ایران بود.

وی ادامه داد: امروز صلح و آرامش در جمهوری اسلامی به واسطه وجود این بزرگوار در این کشور برقرار است؛ بسیاری از گره های، گرفتاری ها و کارهای این مملکت با گره گشایی به دست امام هشتم شیعیان حل می شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی خاور میانه گفت: ایران در قلب منطقه ای قرار دارد که سراسر آتش است، اما امنیت و آرامش در کشور موج می زند و مملکتی که از شرق و غرب به آن می تازند، آرامش آن به جز به برکت وجود امام رضا(ع) و توجهات امام زمان(عج) امکان پذیر نبود.

حجت الاسلام منصوری به وجود نیت حسنه وقف اشاره کرد و اظهار داشت: از لحظه ورود امام هشتم به ایران وقفیات زیادی به نیت ایشان در سراسر کشور شکل گرفت، آثار و برکات این موقوفات پایه و اساس خیر و نیکی را در کشور شکل داد، امروز در سراسر کشور به واسطه وقفیات مردم به آقا علی ابن موسی الرضا(ع)، شمیم عطر معنوی ایشان حس می شود.

وی ادامه داد: احادیث و راوایات فراوانی که امروز به عنوان گنجینه ای معنوی از ایشان باقی مانده، مانند نقشه راهی است که در سختی ها، شادی ها و دیگر موارد راهنمای ما است، امروز به برکت فرمایشاتی که امام رضا (ع) داشتند، می توانیم راه خود را پیدا کنیم، توسل به ایشان ما را از گزند تند باد حوادث دور نگاه می دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha