شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
دکتر علی اکبر صالحی د رهمایش موسس صالح

حوزه/ رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: از بین بردن هویت دینی و اعتقادی مردم از اهدافی است که دشمن در شبیخون فرهنگی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، دکتر علی اکبر صالحی در همایش "موسس صالح" نکوداشت مرحوم آیت الله محمدصالح برغانی قزوین(ره) معروف به شهید ثالث که در مدرسه علمیه صالحیه قزوین برگزارشد گفت:  علما با دانش و علم خود که برگرفته از مکتب ناب اسلام و حوزه علمیه است، می‌توانند جلوی آداب و رسوم غلط و بدعت‌ها را گرفته و در شهرها و مناطق مختلف استعدادهای ناب را شناسایی کرده و با تربیت و پرورش این استعدادها زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر جامعه شوند.

وی جایگاه ارزشمند علمی توسط حوزه های علمیه را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت:  این عظمت و جایگاهی که در حال حاضر در دنیا یافته‌ایم همه این‌ها در سایه عالمان بلند مرتبه است و باید قدردان این نعمت بوده و تلاش کنیم تا علمای شایسته‌ای را در حوزه‌های علمیه پرورش دهیم.

دکتر صالحی، ارزش و نکوداشت صاحبان قلم و علم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تجلیل از صاحبان نفوس، علم، قلم و اندیشه گامی مؤثر در نهادینه کردن ارزش‌های دینی و فرهنگی در جامعه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در ادامه  شبیخون فرهنگی دشمنان در جوامع اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد:  از بین بردن هویت دینی و اعتقادی مردم ما از اهدافی است که دشمن در شبیخون فرهنگی دنبال می‌کند و الگوسازی مناسب از راهکارهای مقابله با این تهدید نرم است.

دکتر صالحی به شخصیت برجسته و ارزشمند مرحوم آیت الله ملا صالح برغانی اشاره و عنوان داشت: شهرت عمده ملا صالح از برخورد تاریخی و قاطعی سرچشمه گرفته که با جریان شیخیه و بابیگری داشته و در ایّام اقامتش در قزوین روی داده است.

وی به شهامت و تقوای این عالم فقیه اشاره وبیان داشت: گذشته از تقوا و شهامت و بیان رسا، مقام علمی مرحوم آیت الله برغانی نیز مورد تأیید مترجم نویسان و دیگر دانشمندان بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور به زبان انتقاد این عالم شجاع اشاره و  اظهارکرد: در سخنرانی‌ها و مجالس  فراوان از ناصرالدین شاه و درباریان و نزدیکانش شدیداً انتقاد می‌کرد و به خاطر جایگاه والای علمی او هیچگاه ناصرالدین شاه معترض او نگردید.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور مقالات برتر همایش معرفی و از صاحبان این آثار تجلیل شد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    رئیس انرژی اتمی هم یک مجتهد اعلم شیعیان ایران شدند مردک کدام یهودی وحتی کمونیست توانسته مانند انقلاب ورهبران انقلاب ایران بخصوص تمام روحانیت شیعه بخصوص حوزهای شیعی ایران ونجف این چنین اسلام را نابود کنند قسم بقران هیچ کافری ولعینی ودشمنی نتوانستند از زمان ظهور اسلام تا امروز مانند اول مجتهدین شیعه ایران وبعد نجف وکل روحانیت شیعی هیچکسی نتوانست مانند این جماعت به اسلام بخصوص دشمنی با ائمه ع وقران وشیعه دشمنی کرده باشند مگر انقلاب اسلامی ایران بزرگترین دشمن اسلام وشیعه جعفری