دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
آیت الله نورمفیدی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، پیوند حوزه های علمیه با مردم از مصادیق یک عمل صالح است و اگر ثمره این پیوند تربیت شخصیتی چون شهید مطهری و دیگر بزرگان باشد، همه در ثواب و عاقبت آن شریک هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، آیت الله نورمفیدی  در اولین گردهمایی خیرین حوزه علمیه استان گفت: اصل و اساس دعوت انبیاء ایمان به خداست و هر جا که صحبت از ایمان باشد، صحبت از عمل صالح نیز هست و از مصادیق عمل صالح خدمت به خلق خداوند است و محبوبترین افراد نزد خداوند کسی است که به خلق خداوند کمک کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان در ادامه با اشاره به زحمات علمای اسلام در راه دین و روح سازش ناپذیری آنان با غیر گفت: شرایط زمان حاضر نسبت با زمان گذشته بسیار متفاوت تر و سخت تر شده است و همین مسئله تاکید می کند که حوزه های علمیه خود را آماده کنند و به روز شوند.

وی گفت: دین را حوزه های علمیه و علمای اسلامی حفظ کرده اند و در عصر حاضر حوزه های علمیه باید میراث اسلام را که به وسیله علمای بزرگ به دست ما رسیده است، با توجه به شرایط زمان به نسل بعد منتقل کنند.

امام جمعه گرگان در ادامه افزود: از ملاک های عمل صالح در راه خدا بودن یک عمل است و پشتیبانی از حوزه های علمیه یعنی در راه خدا قدم برداشتن.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به استقلال حوزه ها در طول تاریخ و نقش مهم مردم در حمایت از حوزه ها گفت: پیوند حوزه های علمیه با مردم از مصادیق یک عمل صالح است و اگر ثمره این پیوند تربیت شخصیتی چون شهید مطهری و دیگر بزرگان باشد، همه در ثواب و عاقبت آن شریک هستند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور خیرین گفت: إن شاءالله با حمایت و یاری یکدیگر بتوانیم حوزه های علمیه را تقویت نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha