یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران، از واقعه غدير به عنوان ارزشمند ترين خاستگاه جامعه اسلامي ياد کرد و گفت: مفهوم واقعي غدير بايد شاکله همه فعاليت‌هاي ديني و فرهنگي قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه ستاد غدیر مرکز استان با بيان اين‌که غدير روزي بود که دين اسلام کامل و خداوند نعمتش را بر جهان اسلام ارزاني داد، گفت:  دين اسلام يک دين جامع جهان شمول و کامل است و مي تواند انسان ها را به سرمنزل مقصود و نجات برساند.

وی افزود: در روز عيد غيدر نعمت خدا با تعيين علي(ع) به عنوان رهبري لايق براي آينده مردم کامل و اسلام با تکميل برنامه هايش به عنوان آئين نهايي از طرف اسلام پذيرفته شد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اين‌که ذی الحجه ماه بيعت مجدد با ولايت است، گفت: در اين ماه بزرگترين لبيک به ولايت از سوی امت اسلامي در تاريخ به ثبت رسيد.

وي با بيان اينکه هفته ولايت واقعيتي است که مورد غفلت واقع شده اظهار داشت: غدير روزي است که علم اسلام به دست خاتم پيغمبران بر افراشته شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که غدير ارزشمندترين عيد اسلامي است، افزود: هيچ روزى درطول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر از اين روز مقدس نزد شيعيان اهل‏ بيت(ع) نيست.

وی با بيان اين که غديرگلستان عترت نبوي ومحفل مدعيان حريم قدس الهي ومبداء ظهور ولايت علوي است، اظهار داشت: غدير عيد الله اكبر و عيد آل محمد و ارزشمندترين و والاترين عيد اسلامى‏است.

حجت الاسلام میرعمادی، دهه ولايت و امامت را تبلور ايمان و تبعيت كامل انسان از پروردگار جهانيان خواند و گفت: ايمان و تبعيت در قربان و غدير به ظهور رسيد.

وی با بيان اين‌که غدير تجلي گاه ولايت و امامت و قلعه اي محکم براي پناه شيعيان در مواجه با انحرافات است، افزود: به واسطه غدير مي توان هر شبهه اي را در راستاي تهاجم به اين قلعه زدود وبه واسطه آن از حريم اسلام وقرآن واز عمود اسلام که پرچم ولايت است دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: غدير خاستگاه و سرچشمه نگاه مبتني بر رشد و تعالي بشريت بوده و جمهوري اسلامي جريان زلال غدير و پرچمدار حرکت به سوي اهداف متعالي غدير است.

حجت الاسلام میرعمادی، احياي غدير را احياي تدين، وجدان و انسانيت دانست و بر تلاش مردم در راستاي تبيين اين مهم تأكيد كرد و گفت: عيد غدير از بزرگ‏ترين اعياد مسلمانان است، ضرورت دارد براي آشنايي اقشار مختلف با جايگاه ولايت، مراسم اين ايام هر چه باشكوه‏تر برگزار شود.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: غدير روز تعيين پرچم توحيد در ميدان تاريخ انسان است و روز آسايش مؤمنان است که در اين روز اميرالمؤمنين علي(ع) به امامت و جانشيني پيامبر اکرم (ص) برگزيده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha