شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله شیخ علی موحد

حوزه/ آیت الله شیخ علی موحد با اشاره به مشکلات اخیر در راستای دریافت دستمزدهای نجومی گفت: برای رفع این مشکل باید مدیران کارآمد مسئولیت ها را برعهده بگیرند .

آیت الله شیخ علی موحد، در گفتگو با خبرگزاری حوزه در شیراز، با اشاره به دریافت حقوق های نجومی در کشور گفت: برای رفع این مشکل مدیران کارآمد باید مسئولیت ها را برعهده بگیرند تا شاهد اتفاقات مشابه نباشیم.

وی با اظهار اینکه هیچ قانون مشخصی برای دریافت حقوق ها و پاداش های کارمندان و مدیران نداریم، عنوان کرد: نبود قانون دست و عدم نظارت صحیح باعث شده تبصره های بسیاری وجود داشته باشد که زمینه فساد را باز کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه قانون درستی باید مدون و مشخص بشود که حداقل و حداکثرحقوق مدیران دولتی و کارمندان را مشخص کرده باشد، افزود: شفافیت لازم، باید از همان ابتدا صورت بگیرد تا هیچ شخصی نتواند از تبصره ها استفاده کند و هیچ مدیری نتواند علاوه بر داشتن پست مدیریتی در شرکت ها عضو باشد.

وی گفت: قانون باید واضح باشد تا از هیچ راهی، گریزی برای انجام تخلف نباشد.

آیت الله موحد تصریح کرد: دولت و مجلس لایحه ای و یک ترتیبی بدهند؛ افرادی که لایق هستند در مسئولیت های دولتی قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تشدید فعالیت دستگاه های نظارتی در جلوگیری از بروز فسادها  گفت: این دستگاه ها برای مبارزه با فساد باید بیش از پیش تلاش کنند.

این محقق حوزوی با تاکید براینکه خاتمه دادن به این بحران اجتماعی ملزوماتی دارد یادآورشد: علاوه بر رعایت و اجرای قانون توسط مجلس و دولت، مردم نیز باید مراقب باشند و حرکات مسئولان را تحت نظر داشته و به موقع تذکرات لازم را بدهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پایان عنوان کرد:  اقدام فوری در برخورد با این معضل ،برگرداندن مبالغ اضافه گرفته شده به خزانه  کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha