پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام محسن شریعتی از کارشناسان ادیان و مذاهب

حوزه/ کارشناس مهدویت در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق گفت: شیعه امروز یکه تاز عرصه مهدویت نیست، بلکه طلایه دار و جلودار این عرصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزرای «حوزه» در یزد، حجت الاسلام محسن شریعتی از کارشناسان ادیان و مذاهب بنیاد مهدویت یزد در نشست تخصصی مهدویت  که در ساختمان قدیمی حوزه بافق که با حضور جمعی از بانوان مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد،  ضمن بیان مقدمه ای در مورد مهدویت به بیان اهمیت آن برای بستر اجتماعی عصر حاضر پرداخت .

وی، اهمیت مهدویت در میان شیعه از نظر اعتقادی، اجتماعی ، سیاسی و ... را  مورد بررسی قرار داد و گفت: در هر کدام از این مواضع، مهدویت اهمیت بخصوصی دارد که با شناخت کافی می توان بهترین رفتار را انجام داد و می توان عنوان جامعه منتظر را به مرحله عمل رساند .

این کارشناس مهدویت افزود: اگر منجی را از دیدگاه ادیانی مانند یهود، زرتشت، مسیحیت و اسلام مورد تحلیل قرار می دهیم و تنها  از نظر شیعه منجی شخصی است که آمده و اکنون در غیبت است و سایر ادیان نظر صحیحی در مورد منجی ندارند .

حجت الاسلام شریعتی تصریح کرد: شیعه امروز یکه تاز عرصه مهدویت نیست، بلکه امروز طلایه دار و جلودار این عرصه است و همه دنیا منتظر هستند.

وی در ادامه به وظایف شیعه در عصر غیبت از جمله تبیین و ترویج فرهنگ انتظار ، آسیب شناسی مهدویت رفع و دفع آن و دشمن شناسی اشاره کرد و نکات لازم و ضروری را عنوان کرد .

انتهای پیام / ص

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha