یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران از فعالیت تبلیغی دو هزار و ۳۳۴ مبلغ و مبلغه دینی در دهه اول محرم الحرام در این استان خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به تمامی عزادارن و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: ۲ هزار و ۳۳۴ مبلغ و مبلغه دینی همزمان با دهه اول محرم در استان تهران فعالیت تبلیغی و جلسات سخنرانی دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف و مأموریت های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از ارزش های والای اسلام است، ‌اظهار داشت: این اداره کل بر اساس وظیفه خود، توانسته با بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، اقدامات گسترده ای را در ایام محرم به انجام رساند و از آنجایی که دهه محرم، فرصت مغتنم و مناسبی برای جذب آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان در پایگاه های دینی همچون مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی است، هماهنگی و اعزام سخنرانان و خطبای توانمند می تواند در تحقق اهداف اصلی مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران،‌ از تشکیل ستاد و کارگروه های تخصصی اعزام ویژه محرم، مستقر در دفتر مرکزی استان و ادارات تابعه با حضور رؤسا و کارشناسان فرهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و تصریح کرد: بحمدلله توانستیم زمینه اعزام ۲۳۳۴ مبلغ و مبلغه را فراهم آوریم به طوری که ۲۰۹۰ نفر از مبلغین بومی و ۲۴۴ نفر نیز اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی قم به مراکز مختلف اعزام شدند و ۳۹۰ نفر از این افراد را بانوان مبلغه تشکیل دادند.

وی خاطر نشان کرد: به طور میانگین هر یک از مبلغین اعزامی ۲۰ تا ۲۵ جلسه با موضوعاتی نظیر تبیین فلسفه عاشورا و دستاوردهای آن، اهداف و پیامدهای قیام امام حسین(ع)،‌امر به معروف و نهی از منکر، راه های زنده نگهداشتن نهضت حسینی، نقش و جایگاه مردم در اقامه مراسم سوگواری ائمه اطهار به خصوص حضرت سید الشهداء(ع) برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام نیک نژاد افزود: علاوه بر سخنرانی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات مخاطبین، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، دینی، بازرسی از هیئات مذهبی، ارائه توصیه های لازم به مسئولین هیئت ها مبنی بر رعایت حقوق شهروندی، اخلاق اسلامی، عفاف و حجاب و پرهیز از خرافات از فعالیت های این ایام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha