چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام احمد نباتی

حوزه/ معاون تهذیب حوزۀ علمیۀ قزوین گفت: دین اسلام نهاد خانواده را ارزشمندترین نهاد ها می داند و تقدس ویژه ای برای آن قائل است.

حجت الاسلام احمد نباتی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره  به نقش مهم نهاد خانواده گفت: هدف از ارزشمند شمردن بنیان خانواده تنها تشویق به ازدواج و تشکیل این بنیان نیست، بلکه هدف مهمتر، حفظ و حراست این کانون آسمانی است. 

وی ضمن پرداختن به ویژگی های برجستۀ این نهاد بیان داشت: تقدس و آسمانی بودن نهاد خانواده، نه در گفتار، که در رفتار ما هم باید خودنمایی کند. برخی از افراد به جای آن که نهاد خانواده را مقدس بدانند و خویشتن را ملزم به حفظ و حراست از این نهاد کنند، خود و اهداف شخصی خود را مقدس می دانند و خانواده را فدای خواسته ها و سلایق خویشتن می کنند.

حجت الاسلام نباتی با تاکید بر اینکه تقویت کیان خانواده در جامعه از گسترش ناهنجاری ها می کاهد،خاطرنشان کرد: ثمرۀ عملی مقدس شمردن بنیان خانواده، پایین آوردن خواسته ها و سلایق شخصی و اهتمام ویژه به حفظ و حراست از این نهاد آسمانی و ارزشمند است.

محقق حوزوی  توجه ویژه به نهاد خانواده از سوی طلاب را مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: تبیین این واقعیت برای طلاب جوان ضرورتی ویژه دارد. درست است که "تحصیل"، "تدریس" و "تبلیغ" از وظایف مهم جامعۀ طلبگی است، اما این وظایف آسمانی و ارزشمند هم نباید عامل کم توجهی به کانون مقدس خانواده شود و نباید بهانه ای برای کوتاهی در ادای حقوق خانواده باشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    تقویت کیان خانواده در جامعه از گسترش ناهنجاری ها می کاهد، این مطلب وصله ناجوری برای بحث ذکر شده است و اصولا انتخاب یان عنوان برای این مصاحبه اشکال دارد.