پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ دبیر علمی همایش ملی اربعین، گفت: حرکت بی نظیر عاشقان امام حسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین، باید به زمینه ساز ساختن یک جامعه منتظر مهدوی برای مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مسعود معینی، عصر امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان)، در دومین همایش ملی اربعین که با موضوع بررسی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم حسینی و در محل تالار سوره شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت تربیت معرفتی و سیاسی در مناسک مذهبی شیعیان از جمله مراسمات عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد.

وی افزود: گاهی دولت ها و حکومت ها برای ایجاد یک معرفت سیاسی و معرفتی در بین مردم زمان و هزینه زیادی می گذارند اما در بستر مناسک مذهبی، ما می توانیم با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن، معارف مورد نظر خود را ترویج و توسعه دهیم و البته اربعین و مراسم پیاده روی آن که همه این ظرفیت ها را یکجا در اختیار دارد.

دبیر علمی همایش اربعین افزود: مراسم میلیونی اربعین حسینی، پدیده ای اجتماعی و فرا مذهبی و حتی فرا دینی و فرا ملیتی است که با خلوص نیت افراد شرکت کننده در آن، رنگ و بوی الهی داشته و با محوریت اباعبدالله الحسین(ع) به پیش می رود.

وی با بیان این که مراسم اربعین، حرکت آگاهانه مردم بر اساس عقل جمعی است، گفت: باید مراقب باشیم که این پدیده مردمی، مورد آسیب قرار نگیرد.

معینی در ادامه سخنان خود با بیان این که سه پیش نشست تخصصی پیش از برگزاری دومین همایش ملی اربعین برگزار شد، خاطرنشان کرد: نشست هایی با موضوع، اربعین، عرفی شدن و عرفی زدایی یکی از این نشست های تخصصی بود که با حضور کارشناسان، اربعین را یک پدیده در حال اجتماعی شدن دیدیم و علاوه بر آن، بر آسیب شناسی این حرکت میلیونی تأکید شد.

دبیر علمی همایش اربعین گفت: در تمام حرکت های خود برای برگزاری نشست های علمی و تخصصی راجع به مراسم پیاده روی اربعین، این دغدغه را داریم که این حرکت بی نظیر عاشقان امام حسین(ع) مورد آسیب و توطئه دشمنان قرار نگرفته و با طی کردن مسیر صحیح خود، به زمینه ساز ساختن یک جامعه منتظر مهدوی برای مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) تبدیل شود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha