یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت الاسلام رضا اسکندری / حوزه خواهران

حوزه / معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: از ظرفیت های روحانیون در تربیت دانش آموزان استفاده عالمانه گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری عصر امروز در دهمین نشست آموزشی و ترویجی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در سالن همایش های حرم مطهررضوی برگزارشد، ابراز داشت: مهم ترین چیزی که جامعه را به سعادت خواهد رساند باورها و عقاید ارزش های دینی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق باورها و عقاید مذهبی باید به شیوه های جذاب و امروزی روی آورده شود، به ظرفیت جامعه روحانیت در کشور اشاره و عنوان کرد: نزدیک به300هزار روحانی در کشور هستند که این آمار نشان دهنده ظرفیت ارزشمندی است که نیازمند نگاه عالمانه و همراه با درایت به این ظرفیت است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری درخصوص تحقیقات صورت گرفته در سبک زندگی اسلامی اقشار جامعه ابراز کرد: طبق تحقیقات انجام شده120شاخصه برای سبک زندگی اسلامی طرح شده که متاسفانه نمره ها بسیار پایین است و بهترین نمره در این تحقیقات به بحث سلامت اختصاص دارد که دارای نمره11وبحث باورهای دینی دارای نمره7است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: هرمقدار باورها وعقاید عمیق تر باشد رفتارها بهترخواهدبود اما متاسفانه بحث باورها کمتر مطرح می شود .

وی اضافه کرد: نیازسنجی یکی از ارکان موفقیت خواهدبود و مهم ترین عامل تربیتی در نظام تربیتی رابطه خانواده با مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری به استفاده از ظرفیت های حوزه توسط آموزش و پرورش انتقاد کرد و عنوان کرد: باید از ظرفیت ها استفاده های بهتری انجام داد و به معلمان به عنوان رکن اساسی در آموزش و پرورش نگاه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha