دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
تصاویر/ همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت / حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی

حوزه/ امروز روحانیت به نحوی مظلوم تر از روحانیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ ۱۰ درصد از روحانیون دارای مسئولیت هستند، ولی بیش از ۹۰ درصد ازآنان در حال تحصیل، تدریس و تبلیغ می باشند، دارای زندگی بسیار ساده ای هستند که با همان شهریه ای که از سوی مراجع داده می شود زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی خراسانی، ظهر امروز در همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت که سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد، گفت: همه اقشار جامعه مدیون روحانیت هستند و باید دین خودرا به روحانیت ادا کنند.

وی افزود: یکی از اهداف مرکز خدمات، احیای فرهنگ و روحیه حوزوی و روحانیت است و فرزندان پزشک روحانیون باید برای ارتقای این فرهنگ و روحیه در جامعه تلاش کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: این همایش آغاز راه است که با کمک فعالان و فرزندان روحانیون،‌راه و مسیر به خوبی طی شود و امیدواریم دبیرخانه این اجلاس فعالیت های عملیاتی را در جامعه روحانیت انجام دهد.

وی گفت:امروز روحانیت به نحوی مظلوم تر از روحانیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ ۱۰ درصد از روحانیون دارای مسئولیت هستند، ولی بیش از ۹۰ درصد از آنان در حال تحصیل، تدریس و تبلیغ می باشند، دارای زندگی بسیار ساده ای بوده که با همان شهریه ای که از سوی مراجع داده می شود زندگی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی اظهارکرد: متاسفانه مردم این 10 درصد را قیاس به 90 درصد می کنند و نتیجه می گیرند که طلاب و روحانیون با چه وضعی زندگی می کنند؛ طلاب با حداقل ها، روز گار می گذرانند، ولی کسی باور ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha