چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
 زنان مسلمان

حوزه/ رئیس اتحادیه بانوان مسلمان اروپا گفت: زمانی که غرب به دنبال تضعیف جایگاه زن مسلمان در عرصه جهانی می باشد، وظیفه جامعه اسلامی است که بیش از گذشته نقش زنان و شخصیت زن مسلمان در عرصه جهانی تبیین شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه  از مشهد، سیده ام فروه نقوی در مراسم جایزه جهانی گوهرشاد گفت: ما حق نداریم به منزلت و جایگاه زن را آن گونه که خودمان می خواهیم تبیین کنیم، بلکه قرآن کریم این جایگاه را به خوبی  برای زنان ترسیم کرده است .

وی ادامه داد: پیامبر(ص) الگوی طهارت، پاکی و شجاعت را حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س) را مدافع ولایت  و حضرت زینب(س) را مدافع اسلام و ولایت معرفی می کند؛ این بانوان نه تنها برای زنان بلکه برای همه بشریت الگو هستند.

رئیس اتحادیه بانوان مسلمان اروپا با اشاره به اینکه غرب تلاش می کند ،چهره زن مسلمان و نقش بانوی مسلمان در جامعه را تضعیف کند، اظهار کرد: معرفی زنان نمونه مسلمان به دنیا، باعث تغییر نگاه جهانی به زن مسلمان  خواهد شد.

وی در پایان گفت: جایزه جهانی گوهرشاد محلی برای حضور و گردهمایی الگوها و تجربه های موفق زنان مسلمان در عرصه جهان اسلام خواهد بود، لذا این برنامه می تواند با وحدت و ارتباط با بانوان مسلمانان در عرصه های مختلف راهی برای رشد و ترقی آنان باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha