سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
تشکیل کارگروه «اندیشه سازی حکمرانی الهی در عصر جدید» در حوزه علمیه خواهران بندرعباس

حوزه/ کارگروهی از نخبگان و پژوهشگران حوزه علمیه در راستای بررسی طرح «اندیشه سازی حکمرانی الهی در عصر جدید» در مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم فهیمه پودات در نشست هم اندیشی بررسی طرح های دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین قم که به صورت برخط (آنلاین) با حضور خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران استان و معاونان فرهنگی تبلیغی مدارس برگزار شد با اشاره به مؤلفه هایی عنوان « اندیشه سازی حکمرانی الهی در عصر جدید»، تصریح کرد: در این موضوع مولفه هایی از قبیل؛ اندیشه سازی، حکمرانی الهی و عصر جدید دارای ابهام مفهومی است که برای تبیین عنوان به تعریف و روشن سازی نیاز دارند.

وی به تبیین مفاهیم این عنوان پرداخت و افزود: در مفهوم اندیشه سازی؛ اگر اندیشه مترادف با فکر و نظر لحاظ شود، به معنای فرآیندی ذهنی که منجر به حل مسئله می شود، مطرح شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس مفهوم حکمرانی الهی را به معنای حاکمیت خدا در راس همه ی امور دانست و افزود: حکمرانی الله به حاکم بودن خداوند و عدم اعتبار حاکمان بالعرض تعبیر شده است و در مفهوم عصر جدید بایستی برهه زمانی آن برای تبیین درست مسئله، مشخص شود.

پودات با بیان اینکه با مطالعه دقیق و عمیق بیانیه گام دوم انقلاب، منظور از عصر جدید، عصر پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدنظر است که مقام معظم رهبری (حفظه الله) به آن اشاره کرده اند، در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس بند هفتم این بیانیه، اندیشه سازی در راستای رسیدن به آرمان بزرگ انقلاب، یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج)، نیازمند دو گامِ شناخت گذشته و درس گرفتن از تجربه ها است.

وی با اشاره به راهکارهای علمی و عملی در جهت حل آسیب های جامعه اظهار کرد: راهکار علمی، همان شناخت گذشته و مطالعه تاریخی پیشینه جامعه و انقلاب و راهکار عملی، عبرت گیری از گذشته و استفاده از تجربیات کسب شده در طول زمان است که نیاز به مخاطب شناسی و تعیین جامعه هدف دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha