حضور پررنگ دختران جوان و نوجوان اردکانی در اعتکاف

حوزه/ رئیس کمیته ستاد اعتکاف خواهران اردکان از حضور پررنگ دختران جوان و نوجوان اردکانی در اعتکاف خبر داد و گفت: در شهرستان اردکان از ۱۵۰۰معتکف، بیش از ۱۳۰۰ نفر نوجوانان و جوانان دختر اردکانی بودند.

خانم فرزانه فتوحی معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) و رئیس کمیته ستاد اعتکاف خواهران اردکان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اشاره به فضیلت اعتکاف گفت: اعتکاف فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه ، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح است و اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است و در ماه رجب که از ماه های پر فضیلت سال است وانجام اعمال ام داود فضیلت بیشماری دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بانوان به ویژه نوجوانان و جوانان از اعتکاف این ایام، مساجد امام رضا(علیه السلام) دیلم و مسجد علوی(علیه السلام) در مقطع پنجم و ششم ابتدایی،مسجد امام حسن (علیه السلام) قطب آباد، مسجد الرسول و مسجد امام رضا (علیه السلام) جنت آباد در مقطع هفتم و هشتم ، مسجد جامع شریف آباد مقطع نهم،دهم،یازدهم و دوازدهم ،مسجد امام هادی(علیه السلام) ویژه سنین ۱۸-۳۵ سال ، فاطمیه صدرآباد و مسجد صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) در سنین بالاتر از ۳۵ سال میزبان معتکفین خواهر بودند.

خانم فتوحی اظهار کرد : مسئولیت برنامه های مسجد امام رضا(علیه السلام) دیلم بر عهده حوزه مقاومت بسیج کوثر، مسئولیت مسجد علوی بر عهده طلاب این مدرسه بود و برنامه های متنوعی برای این گروه سنی از جمله :جشن میلاد امام علی علیه السلام، سرود همگانی ، قصه گویی قرآنی ، محقل قرآنی،حلقه های معرفتی ، سخنرانی مذهبی، مناجات، مراسم شهادت حضرت زینب(سلام الله علیها)و اعمال ام الداوود، سفره صلوات، پخش کلیپ و سرود، حضور مادر و پدر شهید ، نمایش طنز اعتکاف نازگل با بیان احکام اعتکاف، کتاب خوانی، پخش فیلم و... برگزار شد.

وی افزود : مسجد امام حسن (علیه السلام) قطب آباد و مسجد الرسول جنت آباد با مسئولیت گروه مهدویت و مسجد الرسول جنت آباد با مسئولیت دارالقرآن شهرستان اردکان میزبان معتکفین نوجوانان پایه هفتم و هشتم علاوه بر مراسمات مذهبی ومناجات و دعا خوانی و

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در ادامه به برنامه های مسجد جامع شریف آباد اشاره کرد و گفت: پخش فیلم و مستند ، رسانه، مهدویت، جشن میلاد امام علی(علیه السلام)، بیان احکام شرعی، بصیرتی با محوریت انتخابات ،محفل انس با قرآن ، اجرای نمایش طنز اعتکاف نازگل با بیان احکام اعتکاف ، مشاوره ، سخنرانی مذهبی، مناجات خوانی، اعمال ام داود و ....از برنامه این مسجد بود که به مسئولیت حوزه مقاومت بسیج فاطمیه برگزار شد.

وی افزود : مسجد امام هادی (علیه السلام) با مسئولیت خادم الشهدا و طلاب این مدرسه ،شامل برنامه های جذاب از جمله : مهدیت ، رزق شهدایی، محفل قرآنی ، حضور مادر شهید در جمع معتکفین، میز کتاب و کتابخوانی، سخنرانی مذهبی، نشست بصیرتی با محوریت انتخابات ،سخنرانی با موضوع جمعیت و فرزندآوری، مهدویت، جشن میلاد امام علی(علیه السلام)، مشاوره، بیان احکام شرعی، اجرای نمایش طنز اعتکاف نازگل با بیان احکام اعتکاف،تجلیل از حافظان قرآن، ختم قرآن و ... بود.

خانم فتوحی ادامه داد: مساجد بزرگسال صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) و فاطمیه صدرآباد با مسئولیت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) و طلاب این مرکز شامل برنامه های مختلفی از جمله سخنرانی مذهبی با موضوع جمعیت، مسابقه فرهنگی، در محضر نهج البلاغه، مدیحه سرایی مولود کعبه، قرائت دعای مشلول و مناجات خوانی،معرفی کتاب، اقامه نماز قضا، نشست سیاسی و بصیرتی با محوریت انتخابات مشاوره، مراسم شهادت حضرت زینب(سلام الله علیها) و مراسم ام داود،ختم صلوات، مباحث خانواده، پخش مستند و.... همراه بود.

این مقام مسئول گفت: حضور مبلغ دینی به صورت دائمی در تمامی مساجد و همچنین همراهی طلاب و مبلغین پاسخگوی احکام شرعی، کودک و نوجوان ، مبلغین خانواده و مشاوره، گروه " خورشید کویر" ، سخنرانان مذهبی و مداح مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در برگزاری برخی از برنامه های اعتکاف در مساجد طبق برنامه از پیش تعیین شده را می‌توان از ویژگی‌های اعتکاف امسال برشمرد.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه های هر کدام از مساجد ، دیدار امام جمعه شهرستان اردکان حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام حسین حیدریان و برپایی جلسه اخلاق از برنامه های مشترک مساجد بوده است و در پایان اعتکاف به همه معتکفین بسته های فرهنگی اهدا شد.

رئیس ستاد اعتکاف خواهران اردکان در پایان با اشاره به حضور پرشور نسل جوان خاطر نشان کرد: آینده کشور به دست نسل جوان است؛ در شهرستان اردکان از ۱۵۰۰معتکف ، بیش از ۱۳۰۰ نفر نوجوانان و جوانان دختر اردکانی بودند و از آنجا که اعتکاف موقعیت ویژه بندگی را ایجاد می کند بنابراین باید از آن استفاده کرد و امید است برنامه های یاد شده علاوه بر افزایش آگاهی در نسل جوان سبب رشد و ارتقای معنوی و اخلاقی آنها شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha