یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مدیریت  حوزهخ علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کرمی گفت: انسان باید در جامعه کنونی مسلح و مزین به علم باشد، علوم شاخصه‌های زیادی اعم از علوم تجربی و انسانی دارد که آموختن برخی از آن‌ها منفعتی برای انسان ندارد، اما برخی علوم موجب پیشرفت و تعالی ما در دنیا و آخرت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، معصومه کرمی معاون آموزش مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس، در مجمع قرآنی بانوان شهرستان در جمع حفاظ، قاریان و قرآن پژوهان شهرستان، اظهار داشت: علم بر دو قسم حصولی و حضوری است، علم حضوری مخصوص انبیاء و افراد خاص و علم حصولی برای عامه مردم است.

وی افزود: انسان باید در جامعه کنونی مسلح و مزین به علم باشد، علوم شاخصه‌های زیادی اعم از علوم تجربی و انسانی دارد که آموختن برخی از آن‌ها منفعتی برای انسان ندارد، اما برخی علوم موجب پیشرفت و تعالی ما در دنیا و آخرت می‌شود.

کرمی با اشاره به محفل قرآنی و حضور حافظان و قاریان حاضر در برنامه، یادآور شد: حافظ قرآن، از درجات معنوی والایی برخوردار است، در روایات آمده که در قیامت خطاب به حافظان قرآن گفته می‌شود بخوان و بالا برو، حافظ قرآن به میزان محفوظاتش از درجات بهشت برخوردار است، اما همین حفظ قرآن زمانی ارزشمند است که عامل به مفاهیم باشیم، در زمانی که شرایط حصول علم دین فراهم است نمی‌توانیم بهانه‌ای در پیشگاه خداوند بیاوریم.

وی با اشاره به حضور مدارس علمیه متعدد در استان مازندران، ابراز کرد: بانوان ما در عصر حاضر به راحتی می‌توانند با حضور در یکی از مدارس علمیه به کسب معارف دینی بپردازند، علمی که آموختنش برای هر زن مسلمانی لازم و برای دنیا و آخرت‌ تاثیرگذار است، پس می‌توانیم با آموختن علوم الهی برای اطرافیان خود نیز مفید باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha