یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1157240
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
گیلان

حوزه / عباسی بر لزوم تلاش های مستمر و مجدانه در راستای نجات استان گیلان از وضعیت پیری جمعیت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اسدالله عباسی در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان گیلان، با اشاره به این که متأسفانه اقدامات انجام شده در روند جوانی جمعیت و موالید در گیلان با وجود تلاش‌های صورت گرفته چندان مطلوب نبوده است، اظهار داشت: در سال گذشته در حوزه جوانی جمعیت اقدامات خوبی انجام شد ولی به این روند نباید دل خوش بود، از این رو باید با اقداماتی عاجل، گیلان را از این وضعیت پیری جمعیت نجات دهیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه به اجرای درست قانون جوانی جمعیت در استان گیلان، افزود: اجرای قانون جوانی جمعیت از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است ولی در دهه گذشته به این امر توجه جدی نشده و غفلت‌های جبران ناپذیری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری بر اساس الگوهای موجود، فرهنگ سازی شود، خاطرنشان کرد: در فرهنگ و الگوسازی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت نقش دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

استاندار گیلان، تک فرزندی را یک تهدید برای جمعیت و جامعه دانست و اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در حوزه تهدیدهای گیلان از جمله معضل جوانی جمعیت ورود کرده و با استفاده از ظرفیت متخصصان و نخبگان حوزه جمعیت به روند حل این مشکل کمک کنند.

وی با بیان اینکه دولت برنامه ویژه برای حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر دارد، ابراز کرد: اولویت در اعطای تسهیلات به اشتغال خانگی باید با مادران دارای ۲ فرزند یا بیشتر باشد ولی برای ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری، دستگاه‌هایی همانند علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بانک‌ها و مسکن و شهرسازی باید در برش استانی طرح‌های تشویقی در حوزه فرزندآوری را در نظر بگیرند.

عباسی با بیان اینکه برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری باید از فضای شهری و رسانه‌ها نهایت بهره را برد، گفت: متولیان امور جمعیت باید با حضور در رسانه ملی و خبرگزاری‌ها نسبت به آگاه‌سازی جامعه در خصوص صدمات پیری جمعیت اقدام کرده و با ارائه طرح‌های تشویقی، جوانان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha