یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی طرح نور را فرصتی تاریخی برای صیانت از جایگاه عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: بی‌حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است لذا مقطع فعلی باید بطور ویژه مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان به همراه دادستان نظامی استان و کارکنان قضایی و اداری سازمان نیروهای مسلح استان، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، با تبریک «دهه کرامت» با اشاره به شان و منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در یکی از روایات از رسول اکرم(ص) داریم که فقط شیعیان امیرالمؤمنین علی(ع) رستگاران می‌شوند و تمام مردم در روز قیامت عریان و پابرهنه خواهند بود مگر شیعیان علی(ع).

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: در روایتی که از حضرت معصومه(س) به ما رسیده است داریم پیامبر(ص) فرمود تمام مردم به نام مادران خود شناخته می‌شوند مگر شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام که آنها را با نام پدرانشان می‌شناسند و چون اینها دوستدار علی(ع) هستند حلال زاده هستند.

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از وقوع جرم در مباحث قضایی اظهار کرد: در بسیاری از موارد هزینه پیشگیری کمتر از درمان است که یکی از آنها بخش قضایی است.

وی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط فراجا گفت: همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های فرهنگی نظیر رسانه ملی و نیز دستگاه قضایی باید با فراجا در اجرای طرح نور همکاری و هماهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید اجرای «طرح نور» را از خودشان شروع کنند گفت: کوچکترین گروه‌های اجتماعی و کاری در دستگاه‌های حاکمیتی باید طرح نور را عملیاتی کنند چراکه این افراد بخشی از یک جامعه محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به طراحی گسترده دشمن برای تضعیف هویت اسلامی و ایرانی جوانان اظهار کرد: دشمن می‌داند عفاف و حجاب در استحکام جامعه اسلامی نقش اساسی را دارد لذا تلاش می‌کند این محور را هدف قرار دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با هشدار به مسئولان در خصوص تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان تصریح کرد: اینکه گاهی گفته می‌شود مگر یک تار موی دختران چه اهمیتی دارد که برای آن اینقدر حساسیت نشان می‌دهید یک مغالطه است چراکه دشمن در این حد متوقف نمی‌ماند و متاسفانه مصادیق آنرا نیز مشاهده‌ می‌کنید!

وی با بیان اینکه دشمنان در این عرصه با برنامه وارد شده لذا ما نیز باید با برنامه و راهبرد حرکت کنیم گفت: بالغ بر ۳۲ دستگاه در امر عفاف و حجاب مسئولیت دارند که «فراجا» فقط یکی از آنها است لذا سایر نهادها و دستگاه‌ها نیز باید وظیفه خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی طرح نور را فرصتی تاریخی برای صیانت از جایگاه عفاف و حجاب در جامعه دانست و افزود: بی‌حجابی هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است لذا مقطع فعلی باید بطور ویژه مورد توجه دستگاه‌های مختلف قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اهمیت ایجاد «گفتمان اقناعی» در موضوع عفاف و حجاب تصریح کرد: باید اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان را نسبت به طراحی‌های پشت صحنه دشمنان در این مساله آگاه کرد.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت امر قضاوت گفت: قضاوت امری ظریف، خطیر و مهم است لذا قضات باید در صدور احکام، خداوند متعال و نیز وجدان خود را درنظر بگیرند.

وی ادامه داد: باید این شجاعت در میان قضات گرامی وجود داشته باشد که اگر حکمی به هر دلیل به اشتباه صادر شد آن‌را به نحوی جبران کنند و رای خود را پس بگیرند چراکه این کار یکی از مصادیق کامل تقوا، حرّیت و رعایت عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: اگر همه افراد به وظیفه خود به درستی عمل کنند هم در آخرت از آن بهره‌مند خواهند شد و هم رضایت مردم را جلب خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha