یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
د

حوزه/حجت الاسلام کتابچی یاد آورشد:یک کشور پیر کشوری ضعیف است که توان اداره خود را ندارد. لذا گر امروز در کشورمان شاهد پیشرفت های علمی هستیم نتیجه جمعیت جوان دهه شصتی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر ضمن تبریک ایام ولادت پر برکت و شادی آفرین حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا علیهما آلاف التحیة و الثنا گفت: از خداوند می خواهیم توفیق زیارتش را به زودی نصیب جمع ما بگرداند و عیدی این روزهای ما را تحقق ظهور فرزندش امام زمان قرار بدهد.

امام جمعه قمصر اظهار داشت : طبق رسم هر ساله شهر ما میزبان خادمین حرم رضوی در جشن بزرگ میلاد آن حضرت است لذا همانطور که سال گذشته حضور چشمگیر همشهریان عزیز را داشتیم توقع است که حضور امسال بیشتر هم باشد.

وی ضمن قدردانی از همکاری های شهرداری و سایر دستگاهها در برگزاری جشن میلاد امام رضا گفت :از تلاشها و پیگیری های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهر قمصر تشکر و قدر دانی می کنم.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه امر به معروف دو سطح کلی دارد یک سطح آن برخورد با ناهنجاری ها در ایست و بازرسی ورودی شهر در ایام گلابگیری و گردشگری است و در سطح دیگر امر به معروف تذکر زبانی است که وظیفه تک تک افراد، از بنده امام جمعه که شهروند این شهر هستم تا بقیه مردم، کسبه که باید به عنوان یک وظیفه شرعی و اجتماعی باید به آن عمل کنیم.

وی ضمن گرامی داشت روز ملی جمعیت گفت: بزرگترین بحران پیش روی کشور تنها مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی نیست بلکه مساله جمعیت است که مقام معظم رهبری به آن تکیه زیادی نمودند می باشد.

حجت الاسلام کتابچی یاد آورشد:یک کشور پیر کشوری ضعیف است که توان اداره خود را ندارد. لذا گر امروز در کشورمان شاهد پیشرفت های علمی هستیم نتیجه جمعیت جوان دهه شصتی ها است.

وی با بیان اینکه کمی فرزند اصلا قابل توجیه پذیر نیست چون انسان قرار نیست فقط برای دوران جوانی خود زندگی کند بلکه در پیری نیاز به فرزندانش دارد. گفت :گاهی برای چیزهایی که لذت آن به مراتب کمتر از حرف زدن و بازی کردن با بچه خودمان است زحمات بسیار زیادی را می کشیم اما برای فرزند آوری نمی خواهیم سختی هایش را تحمل کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha