یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا به گاهش نرخ بارداری در کشور اشاره کرد و گفت:  افزایش جمعیت و باروری در نظام اسلامی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و اگر با این وضعیت پیش برویم در آینده ایران با مشکل بحران جمعیت مواجه خواهد شد ، دولت،  شبکه بهداشت و صدا و سیما در این خصوص باید به جد کار کنند . وظیفه دولت در این زمینه سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین سفارشات امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر نخعی دوری از شهوت و مبارزه با نفس است، چرا که نفس انسان را به گناه می کشاند.

وی ادامه داد: انسان با دو دشمن درونی و بیرونی مواجه است، که نفس به عنوان دشمن درونی و شیطان به عنوان دشمن بیرونی انسان را به سمت تباهی سوق می دهد.

امام جمعه نقده تصریح کرد: شهید بروجردی مؤسس قرارگاه حمزه شهدا بود و در روزگاری که عده ای تلاش داشتند کردها را به کوموله نسبت داده و از آب گل آلود ماهی بگیرند، وارد میدان شد و صف مردم کرد با کومله را جدا کرد و همین به خاطر نیز به ایشان مسیح کردستان می‌گویند.

وی عنوان داشت: تمام رفتار و برخورد امام رضا (ع) آثار تربیتی دارد امام رضا(ع) اجازه نمی داد کسی تحقیر شود، امام با مردم بودند ، البته همه ائمه مهربان بودند اما لطف امام رضا(ع) محسوس است و در این ایام که در دهه کرامت قرار داریم فرصت مناسبی برای شناخت حضرت می باشد.

حجت الاسلام فصیح نیا در پایان به گاهش نرخ بارداری در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت و باروری در نظام اسلامی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است . آثار منفی تک فرزندی خیلی زیاد است . مسئله سقط جنین یک گناه کبیره است. اگر با این وضعیت پیش برویم در آینده ایران با مشکل بحران جمعیت مواجه خواهد شد ، دولت، شبکه بهداشت و صدا و سیما در این خصوص باید به جد کار کنند . وظیفه دولت در این زمینه سنگین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha