یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان بسترساز افزایش و جوانی جمعیت و چراغ راهی برای ایرانی قوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد مسعود هشتمین خورشید عالم تاب امامت و ولایت آقا امام رضا علیه السّلام و بیان فضایل و مناقب آن امام همام، با استناد به فرمایشات رهبری معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات علمی پنجمین کنگره جهانی امام رضا علیه السّلام، گفت: استفاده از شیوه های درست و اثرگذار در معرفی ائمه اطهار علیهم السلام دنیا را به سوی سعادت و کمال رهنمون می شود.

وی افزود: نقایص زیاد جامعه شیعه نسبت به شناخت ائمه علیهم السلام و ضرورت معرفی ائمه به دنیا در سه بعد معنوی، سبک زندگی و سیاست از دیگر محورهای مورد تاکید معظم له در این دیدار بود.

خطیب جمعه کنگان به موفقیت ستاد نماز جمعه شهرستان کنگان در جشنواره کشوری و فرهنگی " قلب شهر " در مرکز کشور و "کسب عنوان برگزیده کشوری در محور تبلیغ ، تولیدات هنری و رسانه ای" ضمن تبریک این موفقیت به رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه ، دفتر امام جمعه و مردم و مسئولان ، بیان داشت: قرار گرفتن نهاد نماز جمعه کنگان در زمره ۷ نهاد خلاق و موفق نماز جمعه در سنوات گذشته نیز مؤید کارآمدی این نهاد مقدس در شهرستان کنگان است.

حجت الاسلام محمودی در ادامه به هفته ملی جمعیت اشاره و با بیان ضرورت افزایش جمعیت و توجه جدی به مسئله جوانی جمعیت، سالخوردگی را یکی از آسیب ها و معضلات جدی جوامع اروپایی دانست و عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان بستر ساز افزایش و جوانی جمعیت و چراغ راهی برای ایرانی جوان و قوی است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

امام جمعه کنگان با تبریک سوم خرداد سالروز حماسه بزرگ فتح خرمشهر و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و بازخوانی فرمایشات امامین انقلاب در خصوص فتح خرمشهر گفت: همه ملت ایران مدیون و مرهون مجاهدت های رزمندگان اسلام در این عملیات اند و فاتحان خرمشهر در هر شهر به عنوان قهرمان معرفی و تجلیل شوند.

حجت الاسلام محمودی در همین ارتباط به جنگ شناختی دشمن اشاره و با عنوان این مسئله که دشمن در جنگ شناختی بدنبال اعتمادزدایی، ناامید سازی و ناکارآمدی نظام و از بین بردن مشروعیت های جامعه است ، تاکید کرد: به تعبیر رهبری معظم انقلاب راه مقابله با دشمن در جنگ شناختی ، استمرار راه شهدا و عمل به درس های آنان یعنی مجاهدت ، ایستادگی و مقاومت است.

وی عملیات طوفان الاقصی را حماسه خرمشهری فلسطین قهرمان دانست و بیان کرد: عملیات وعده صادق نیز مصداقی از فتح خرمشهر های پیش رو بود.

خطیب جمعه کنگان در پایان با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عنوان این مسئله که به تعبیر معظم له نمایشگاه کتاب را باید بهار کتاب نامید گفت: همه آحاد ملت و مسئولان باید با تبلیغات همه گیر و عزمی ملی برای نهادینه کردن امر کتاب و کتابخوانی همت گمارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha