یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید امیر محمدی پور

حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدی‌پور گفت: هرکس با تحلیل سیاسی خود موجب یأس اطرافیان بشود، به انجام گناه کبیره کمک کرده و موجب اشاعه منکر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید امیر محمدی پور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه یکی از مصادیق تقوا، «قول سدید» است، گفت: حرفی که انسان می‌زند باید منطقی، قابل‌دفاع و مستند باشد.

وی تصریح کرد: انسان نباید با گفتار خود با آبروی کسی بازی و یا شایعه ‌پراکنی و سخن ‌چینی کند.

امام‌جمعه موقت کرمانشاه ، ضمن تبریک دهه کرامت، بیان کرد: کرامت به ‌معنای بزرگواری و دست ‌و دل‌بازی است و به کارهایی که احیاناً از اولیای خدا سر می‌زند و شبیه معجزه است، گفته می‌شود.

خطیب جمعه کرمانشاه، علت اینکه فاصله بین میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) و برادر بزرگوارشان امام رضا (علیه‌السلام)، «دهه کرامت»، نامیده شده است، بیان کرد و گفت: چراکه کرامت این خواهر و برادر بزرگوار، بسیار است و خارج از عادت گره‌گشایی می‌کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات که می‌فرماید: باکرامت‌ترین شما نزد خدا باتقواترین شما است، اظهار داشت: این آیه شریفه ما را از تعصبات قومی و عشیره‌ای دور نگه می‌دارد و یادآور می‌شود، تنها چیزی که انسان را نزد خدا عزیز می‌کند، تقوا است.

امام‌جمعه موقت کرمانشاه ، با یادآوری اینکه خداوند متعال در میان همه موجودات، انسان را شرافت بخشید؛ عنوان کرد: همان‌طور که قرآن کریم، از عالم بالا نازل شده و در اختیار ما قرار گرفته تا ما را به‌سمت عالم معنا بالا بکشاند، لباس هم از عالم معنا نازل شده، تا ما را کرامت ببخشد و به فضاهای معنوی و ملکوتی وارد کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه کرمانشاه، با بیان اینکه حضرت آدم و همسرش هنگامی که تخلفی مرتکب شدند، خداوند به‌عنوان تنبیه لباس را از آنان گرفت، گفت: پس کسی که لباس از او پس گرفته شود، تنبیه شده است و امروز می‌بینیم که بعضی از افراد به ‌دست خود، خودشان را تنبیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌پور با اشاره به حدیثی از امام رضا (علیه‌السلام) که عقل را در مقابل جهل قرار می‌دهد، تصریح کرد: عقل همان دوراندیشی است که انسان را وادار می‌کند در زندگی دنیا به‌فکر رستگاری آخرت باشد و خدا را بندگی کند، جاهل کسی است که در زندگی دنیا تمام وقت خود را تلف می‌کند و هنگامی از دنیا می‌رود، می‌بیند که با دست خالی وارد عالم ملکوت شده است.

وی افزود: به‌ فرموده حضرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، ورشکسته کسی است که در دنیا برای آخرت خود سرمایه جمع کرده اما با گناهان خود، مانند رعایت ‌نکردن حق‌الناس، آن‌ها را تباه نموده است.

امام‌ جمعه موقت کرمانشاه در خطبۀ دوم نماز جمعه، با بیان اینکه بدون تقوا هیچ‌کس رستگار نخواهد شد، خاطرنشان کرد: تقوا، سرمایه زندگی آخرت و ره‌توشه مسافرت به‌ سمت سرای جاویدان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌پور مراقبت در تحلیل‌های سیاسی برای پیشگیری از ورود به غیبت و تهمت را ضروری خواند و عنوان کرد: با توجه‌ به اینکه ایجاد و کمک به شیوع ناامیدی یکی از گناهان کبیره است؛ هرکس با تحلیل سیاسی خود موجب یأس اطرافیان بشود، به انجام گناه کبیره کمک کرده و موجب اشاعه منکر شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه، با تصریح اینکه امیدواری ملت ایران، به‌ویژه جوانان، در دوران دفاع مقدس و درحالی‌که تمام کشورهای دنیا ما از جهات مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی به ما حمله کردند؛ با لطف خدا پیروزی‌های بسیاری را رقم زد، گفت: امید همیشه نتیجه ‌بخش است و کافی است که انسان خودش را باور داشته باشد، به‌لطف خدا امروز بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا را، برخلاف گذشته، ما تهدید می‌کنیم و این حاصل همان مجاهدت‌ها است، اگر امید داشته باشیم همه گره‌ها را باز خواهیم کرد.

امام‌جمعه موقت کرمانشاه با تبریک به همه کسانی که موفق شدند، به ‌عنوان نمایندگان مردم به دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند، اظهار داشت: مردمِ نیازمندِ بسیاری هستند که به کمک و حمایت شما احتیاج دارند، مراقب باشید که شیاطین در کمین هستند، تا دین و ایمان شما را بدزدند و وعده‌هایی که به مردم داده‌اید را فراموش کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد صادق هدایتی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 1
    نماز جمعه خیلی شرکت کردم اما سخنان خطیب این هفته کرمانشاه اخلاقی و آموزنده و بصیرت افزا بود.