یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آزمون های استخدامی

حوزه/امام جمعه و جمعی از حوزویان و دانشگاهیان شهرستان دهلران به برخی بی توجهی ها در نظام آموزشی در این شهرستان اعتراض دارند و گله مند هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از حوزویان و دانشگاهیان شهرستان دهلران در اعتراض به یک تبعیض اجتماعی، مهم و سرنوشت ساز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام گفتند: چرا باید شهری که رتبه سوم را از نظر جمعیت برخوردار است، داوطلبان حوزوی و دانشگاهی اش، برای برگزاری حتی یک آزمون استخدامی بومی به سایر نقاط استان سفر کنند.

حجت الاسلام سید داود حسینی، امام جماعت یکی از مساجد شهرستان دهلران افزود: شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام ایران است. این شهر در استان از نظر جمعیت رتبهٔ سوم را داراست و از نظر مساحت اولین شهرستان استان است. دهلران نسبت به دیگر شهرستان‌های استان ایلام، مرز مشترک بیشتری با کشور عراق دارد. در سال ۱۳۹۳، مساحت حریم قانونی شهر بیش از ۵۴ کیلومتر مربع و مساحت محدوده خدماتی شهر بیش از ۳۶ کیلومتر مربع است.

وی افزود: چرا باید با توجه به جایگاه ویژه این شهرستان تمامی آزمون های استخدامی اعم از محلی، استانی و ملی علی رغم برخورداری تمام شرایط این شهر حتی نسبت به سایر شهرستان های استان ایلام، در شهر دیگر برگزار شود و فرزندان دختر و پسر ما به جهت بُعد مسافت، شرایط اقلیمی و حتی هزینه نتوانند در آزمون استخدامی که حق تمام جوانان این مرز و بوم است شرکت کنند.

یاسر عباسی از دانشجویان رشته فناوری های مخابراتی شهر دهلران ادامه داد: چرا مسئولین و مدیران شهر، هیچ تلاشی برای جلوگیری از این امتیاز اجتماعی نمی کنند و فقط زمانی که انتخابات است و مشارکت مردم را می خواهند، بلندگوها و جلسات متعدد برای رفع مشکلات شهری مطرح می شود و البته فقط در حد قول می ماند.

این دانشجوی نخبه دهلرانی افزود: برگزاری آزمون های استخدامی در شهرستان دهلران یکی از ابتدایی ترین اقدامات یک مدیر دلسوز برای همشهریانش است.

زهرا ارسلان پور، مادر سه دختر دانشجو و نخبه دهلرانی بیان کرد: تاکنون چندین نوبت آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش و کانون وکلای دادگستری برگزار شده است، هر بار این آزمون ها یا در شهرهای دیگر گرفته شد و یا یکبار در کرمانشاه، من چگونه دختران خودم را که بدون سرپرست تا این سن رسانده ام راهی شهری دیگر کنم تا آزمونی که می شود در شهر خودمان برگزار شود را در شهری دیگر با مسافتی طولانی تر شرکت کنند؟

خاطرنشان می شود: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه دهلران در خطبه های روز گذشته(۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) این شهر ضمن اعتراض و گله مندی از مسئولین شهر دهلران و استان ایلام، با انتقاد از عدم برگزاری آزمون های استخدامی در دهلران، تصریح کرد: «اصلا زیبنده یک شهرستان ویژه نیست که نتواند یک آزمون استخدامی در آن برگزار شود، بنده هم چند جایی تماس و پیگیری کرده‌ام، اما متاسفانه فعلا جوابی نگرفته‌ام و هرکدام برای خود دلایلی می‌آورند و به سازمان و ارگانی دیگر پاس کاری می‌کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha