یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
ارتش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: اگر تعلیم و تربیت را از جامعه بگیریم، هیچ بنایی پا برجا نخواهد بود؛ بنابراین اساس تمدن‌ها، تحول‌ها و تکامل‌ها ریشه در تعلیم و معلمان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در آیین تقدیر از اساتید دوره های بصیرت که در شهر قم برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن دهه کرامت با بیان اینکه معلمان اساس همه خوبی ها هستند، افزود: یکی از نمونه معلمان عالم، آگاه، وارسته و جامع شهید مرتضی مطهری بود که به حق روز معلم با نام ایشان عجین شده است؛ چرا که افکار ایشان حتی بعد از شهادت شان نیز همچنان روشنی بخش راه محققان و طالبان راه حقیقت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با اشاره به اهمیت امر تعلیم و تربیت به‌ویژه آموزش مباحث دینی و اعتقادی در ارتش توسط مربیان و معلمان این حوزه گفت: اگر تعلیم و تربیت را از جامعه بگیریم، هیچ بنایی پا برجا نخواهد ماند؛ بنابراین اساس همه تمدن‌ها، تحول‌ها و تکامل‌ها ریشه در تعلیم و معلمان دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سیره زندگی و مطالعاتی علامه طباطبایی گفت: این علامه بزرگوار ۱۷ سال از عمر پر برکت خود را به صورتی خستگی ناپذیر در مطالعه علم صرف کردند و همین کوشش در علم آموزی بود که ایشان را تبدیل به «فخر المفسرین» کرد و باعث شد تا اندیشمندان غربی در مقابل ایشان زانو بزنند.

وی با بیان اینکه رسیدن به جایگاه های برتر در علم و اخلاق نیازمند صرف هزینه است، اظهار داشت: هزینه بزرگی در علم، دین و دانش، صرف زمان بسیار و تحمل رنج های تحصیل و کوشش فراوان در این راه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: بسیاری از گرفتاری ها و آسیب های اجتماعی که امروزه با آن مواجه هستیم به‌ویژه در حوزه جنگ شناختی، ریشه در معلمانی غیر متعهد دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی تجلیل از معلمان و اساتید را امری قرآنی و خداپسندانه دانست و تاکید کرد: علمای دینی در حوزه های مختلفی همچون کلام، فقه و اخلاق، قاعده «وجوب شکر منعم» و تشکر از کسانی که به ما علم آموخته اند را یکی از قواعد بسیار مهم می دانند که اگر این قاعده ترک شود، بخش قابل توجهی از بندگی خداوند ترک می شود.

در پایان از اساتید دوره های بصیرت خانواده ها و کارکنان ارتش در شهرستان قم تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha