یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
جمعیت

حوزه/ رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار موضوع جمعیت را از موضوعات حیاتی نظام عنوان کردند و دستگاه‌های ذیل دفتر رهبری انقلاب موظف شدند که در این قضیه حضور فعال و موثر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور در نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت که شنبه‌شب (۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار موضوع جمعیت را از موضوعات حیاتی نظام عنوان کردند و دستگاه‌های ذیل دفتر رهبری انقلاب موظف شدند که در این قضیه حضور فعال و موثر داشته باشند.

وی ترکیب ستاد برگزاری نماز جمعه، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و ستاد ملی جمعیت در برگزاری نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی در موضوع جمعیت را اقدامی منحصربفرد و هوشمندانه توصیف کرد و گفت: قلب کار را در دفتر امام جمعه تعریف کردیم، چرا که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما اهمیت این مساله و رصد و مراقبت از این قضیه چیزی است که فراتر از دغدغه دولت‌ها و در لایه تمدنی انقلاب اسلامی قرار دارد.

دکتر محبی‌تبار افزود: اگر مساله به این مهمی را منوط به دولت‌ها بدانیم، خطای بزرگ استراتژیک در حکمرانی است و در برقراری حکمرانی جمعیت باید هوشمندانه و با ذکاوت زلف کار را به جای محکمی گره بزنیم.

دبیر ستاد ملی جمعیت کشور گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ زنگ خطر را به صدا درآوردند و در سال ۹۳ سیاست‌ها ابلاغ شد، چون در این ۸ سال حساس که باید کار و عملی در این حوزه صورت می‌گرفت، هیچ همتی در دولت وجود نداشت و روزهای بدی را می‌گذراندیم. هیچ گوشی برای شنیدن دغدغه‌ها نبود و تنها مراکزی که ذیل انتصابات رهبری بودند همکاری کردند. با آمدن دولت انقلابی و رئیس جمهور که به شدت روی این موضوع همت دارند این حرکت شتابدار شده است.

وی تصریح کرد: این ترکیب و شکل کار کاملا هوشمندانه طراحی شده تا کار به قوتی در دولت و دولت‌های دیگر پیگیری شود. اما این کار نیاز به مراقبت دائم دارد که سرمایه جوان کشور حفظ شود.

دکتر محبی‌تبار گفت: قدم‌های اول مباحث آموزش و تبیینی است، ولی حتماً نیاز به آموزش مباحث حکمرانی است و این کار منبری در کنار منبرها نباشد. حول این مساله با دستگاه‌ها ارتباط گرفته شود و سیاست‌های کلی جمعیت مدنظر قرار گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha