یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تصاویر / نشست علمی در اندیشکده مستعدان اجتهاد

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اعلام کرد: امروزه ۵ هزار نفر عضو انجمن های علمی حوزه های علمیه در رشته های مختلف داریم که پاسخگویی نیازهای علمی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در نشست افتتاحیه دوره سوم اندیشکده مستعدان اجتهاد که در سالن همایش امام خمینی (ره) مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با بیان فعالیت ها و رویکردهای تحولی حوزه های علمیه در عرصه تولید و تببین مباحث دینی و اسلامی سازی علوم انسانی در عرصه تولید و باز نشر علم تصریح کرد: دوام حوزه های علمیه به ایجاد چنین تشکل های علمی و پویایی نظام اموزشی در عرصه علم اموزی و تببین ان در عرصه جامعه به زبانی شیوا که در صدد حل مشکلات جامعه می باشد.

وی طهارت روحی را از الزامات فراگیری علوم دینی تاثیرگذار بیان کرد و ابراز داشت: در احوالات شهید مطهری این بوده که هیچ گاه بدونه وضو نبودند چه بسا این طهارت ظاهری در طهارت باطنی تاثیر می‌گذارد. همانطور که که امام خمینی(ره) در آثار ایشان تاییداتی دارند و ایشان در هر عرصه وارد شدند با روحیه ژرف نگری و دردمندی که داشتند به گونه ای به مباحث علمی می پرداختند که حرف اول را در ان عرصه می زدند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم ابراز داشت: وقتی اهل تلاش، جهاد و اخلاص باشیم خداوند متعال حتما ما را در مسیر هدایت قرار می دهد. و وجود مبارکی می شود و هرجا می رود خیر و برکتی بر خود جا می گذارد.

وی با اشاره به رشد و تأثیرگذاری حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلام، ادامه داد: الحمدلله امروز طلاب در عرصه های متعدد علمی موفق هستند و با وجود بیش از ۱۰۰ رشته متعدد، حوزه های علمیه به دنبال حل مسئله جامعه هستند، لذا اگر کسی از علم لذت نبرد خسته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: امروز ۵ هزار نفر عضو انجمن های علمی حوزه های علمیه در رشته های مختلف داریم که پاسخگویی نیازهای علمی هستند.

وی با اشاره به این که دشمن در تلاش است کاری علیه روحانیت انجام دهد و جایگاه حوزه و روحانیت را در جامعه کند، اظهار کرد: قطعاً دشمن نمی تواند به این هدف برسد چرا که پیوند روحانیت و مردم ناگسستنی است، البته روحانیت باید چگونگی ارتباط خود با مردم را حفظ کند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم، کار فرهنگی را مهم خواند و تصریح کرد: امروز غرب به واسطه تبلیغات گسترده در رسانه های نوین سبک‌زندگی غربی را در جامعه ما رشد و نمو می دهد و نیاز است در عرصه مقابله ورود جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی تولیت حوزه علمیه آیت الله حق شناس(ره) تهران و مسئول اندیشکده مستعدان هم گفت: در عرصه تبلیغ، اثرگذاری از عبور هیجانی اتفاق نمی افتد بلکه در امور تدریجی صورت می پذیرد لذا باید دقت شود در تولید علم و چالش ها از مسار الشیعه عبور نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha