یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ به فکر جوانان باشید، به فکر دختران و پسران عزیزمان باشیم. اینها میوه هستی هستند. اینها را صالح و صالحانه بار بیاورید و کشور علی ابن ابیطالب را که روی خون هزاران شهید مستقر شده است به دست اینها بسپاریم. به این زودی کشوری به صورت کشور امام علی(ع)، امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) و وجود مبارک حضرت ولیعصر(عج) پیدا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، همایش بین‌المللی «خانواده مقاوم، جنبش‌های اخلاقی جهان متحوّل» امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در سالن همایش های کتابخانه ملی در تهران برگزار شد.

این مرجع تقلید در بخشی از این پیام تصویری خود که در این همایش پخش شد بیان کردند:

همه ما موظفیم هم گذشتگان را حفظ کنیم و هم آیندگان را. هم میراث گذشته را حفظ کنیم، بزرگانی که در این سرزمین با کتاب و بیان معارفی را به ما سپردند حفظ کنیم. زیرا خدا بر این قلم ها و کتاب ها سوگند یاد کرده است. خدایی که به مرکب قسم می خورد. خدایی که به کتاب قسم می خورد و ما را با حوزه توانمند و دانشگاه توانمند دعوت می کند.
ما باید طرزی در حوزه و دانشگاه درس بخوانیم که نوشته‌های ما را خدا سوگند یاد کند. طرزی درس بخوانیم که بر گفته‌های ما خدا صحه بگذارد و طرزی درس بخوانیم که آینده را حفظ کنیم.

اینکه خدا به مرکب قسم یاد می کند و به قلم قسم یاد می کند، این خدا ما را به علم و صلاح و فلاح دعوت می کند تا هم خود صالح باشیم و هم آثار گذشتگان را خوب حفظ کنیم.

فرزندپروری و هدایت فرزند، فرزند را به بار آوردن و نیکو به جامعه تحویل دادن از مهمترین دستورات اهل بیت(ع) بوده است.

بچه های خود را طرزی تربیت کنید که با آداب الهی همراه باشند، وقتی بزرگ شدند نه بیراهه می روند و نه راه کسی را می بندند!

به فکر جوانان باشید، به فکر دختران و پسران عزیزمان باشیم. اینها میوه هستی هستند. اینها را صالح و صالحانه بار بیاورید و کشور علی ابن ابیطالب را که روی خون هزاران شهید مستقر شده است به دست اینها بسپاریم. به این زودی کشوری به صورت کشور امام علی(ع)، امام حسین(ع)، اهل بیت(ع) و وجود مبارک حضرت ولیعصر(عج) پیدا نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha