یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1158025
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: یکی از عوامل بی انگیزگی، محور بودن بعضی از کتاب ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی با موضوع «بررسی عوامل بی انگیزگی» با حضور حجت الاسلام هاشمی استاد مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اراک برگزار شد.

در این نشست که به صورت کارگاهی برگزار شد، حجت الاسلام هاشمی به بررسی عوامل بی انگیزگی طلاب در حوزه پرداخت و بیان کرد: از عوامل بی انگیزشی می توان به دروس غیرمرتبط، جو جامعه، غفلت از اصل هدف، الگوی ناصحیح، رفتار و گفتار بعضی از اساتید، نظام آموزشی حوزه، مشخص نبودن آینده شغلی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برخی از کتبی که در حوزه علمیه امروزی ما تدریس می شود طلبه ها کارآمدی آنها را در جامعه حس نمی کنند و به همین دلیل انگیزه خود را از تحصیل در این مکان مقدس از دست می دهند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: تحول در کتب درسی که حضرت آقا در فرمایشات خود بر این مطلب تاکید داشتند که بعضی از کتاب هایی که در حوزه ما است کتاب هایی نیست که در جامعه امروزی پاسخگو باشد.

وی افزود: نکته دیگری که در این رابطه مهم است، این است که مقام معظم رهبری هم توصیه به تحصیل و هم توصیه به تهذیب و اخلاق می کنند؛ لذا طلبه ها باید با این مشکلاتی که وجود دارد به تحصیل و تهذیب و اخلاق بپردازند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان اظهار داشت: با بیان همه این مطالب اگر طلاب عزت نفس را در خود پرورش دهند و خود را باور داشته باشند با تمام کاستی های موجود می توانند راه خود را پیدا کرده و اثرگذاری خود را در جامعه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha