جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
.

حوزه/ دهمین گرامیداشت سالانۀ روز مسلمان، به میزبانی شورای روابط آمریکایی‌ـاسلامی اکلاهاما، روز دوشنبه، در اکلاهاما سیتی، برگزار می‌گردد.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از (CAIR)، شورای روابط آمریکایی‌ـ‌اسلامی بخشِ اکلاهاما، کِر (CAIR)، که بزرگ‌ترین سازمان حمایت از حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا است، دهمین گرامیداشت سالانۀ روز مسلمان را دوشنبه ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) در کاپیتول (خانۀ دیوان عالی و مجلس نمایندگان و سنای ایالت) در اکلاهاماسیتی برگزار می‌کند.

نیکول باومن، شخص هماهنگ‌کنندۀ کِر در اکلاهاما، دربارۀ این رویداد، در بخشی از سخناش، تصریح کرد: توجه امسالِ رویدادِ روزِ مسلمان، معطوف بر حمایت محلّی از عدالت جهانی است. از آنجایی که تقریباً هشت ماه است همۀ ما شاهد جنایت نسل‌کشی در غزه بوده‌ایم، اینکه یاد بگیریم صدایمان را در تمام سطوح حکومت به‌گوش برسانیم بیش از هر زمان دیگری اهمّیت دارد.

برگزاری سالانۀ روز مسلمان در کاپیتول، این فضا را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا دربارۀ دولت ایالتی بیشتر یاد بگیرند و بیاموزند که چگونه با رهبران منتخب تعامل داشته باشند و چگونه آن‌ها را پاسخگو و مسئول بدانند.

کِر بزرگ‌ترین سازمان آزادی مدنیِ مسلمانانِ و حامیانِ آن‌ها در آمریکا است. مأموریت آن ارتقای فهم اسلام، پاسداری از حقوق مدنی، گسترش عدالت و توانمندسازی مسلمانان آمریکا است.

گفتنی است جلسۀ افتتاحیه از ساعت ۹:۳۰ إلی ۱۰:۳۰ صبحِ روز دوشنبه با سخنرانی رهبران مسلمان محلی و جلسۀ اصلی با حضور نمایندۀ ایالت جورجیا از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۲:۰۰ برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha