جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
کد خبر: 1156204
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
حرم حضرت معصومه

حوزه/ حضرت معصومه (س) همچون حضرت زینب(س) که پیام امام حسین(ع) رابه گوش همگان رساندند، برای امام رضا(ع) کار زینبی کردند و پیام غربت و مظلومیت برادر را به گوش شیعیان رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم چمن خواه، نویسنده و پژوهشگر حوزوی، در یادداشتی به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها آورده است:

حضرت معصومه(سلام الله علیها) بانوی عالمه، عارفه و مظهر تمام نمای ولایت مداری هستند. ایشان در لبیک به ولی زمانش، مسیر طولانی مدینه تا ایران را پیمودند و در این مسیر جان خویش را از دست دادند؛ که این امر نشانگر مودت و ولایت مداری را به وضوح نشان می دهد.

این بانوی بزرگوار، همچون حضرت زینب(سلام‌الله‌ علیها) که پیام امام حسین (علیه السلام) رابه گوش همگان رساندند، برای امام رضا (علیه السلام) کار زینبی کردند و پیام غربت و مظلومیت برادر را به گوش شیعیان رساندند و همان‌گونه که با نهضت حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) قیام‌های خونخواهی عاشورا به راه افتاد و بساط بنی امیه از بین رفت.

حضرت معصومه‌ (سلام الله علیها) نیز مانع تحقق خواسته های حکومت بنی عباس در ایران شدند.

بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(علیه السلام) محل زیارت عاشقان و محور گسترش علم قرار گرفته و علم از جوار حرم ایشان در حال گسترش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha