جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
بازدید

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی، گفت: مرز داری، مصداق بارزی از جهاد در راه خداوند و دفاع از میهن اسلامی و در رأس توصیه‌ها و تأکیدات دینی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با حضور در تیپ ۱۸۱ نیروی زمینی ارتش مستقر در نوار مرزی غرب کشور، ضمن بازدید و دیدار با فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه‌ تیپ مذکور، با تبریک فرارسیدن دهه‌ فرخنده‌ کرامت گفت: جهاد در راه خداوند متعال، از مهم‌ترین امور مورد تأکید دین مبین و مقدس اسلام است و مرزداری، مصداق بارزی از جهاد در راه خداوند و دفاع از میهن اسلامی، و در رأس توصیه‌ها و تأکیدات دینی قرار دارد.

وی افزود: جهاد در راه خدا، از بهترین اعمال و موجب خوشنودی خداوند است و در میان انواع جهاد نیز مجاهدت در امر مرز داری، جزؤ مقدس‌ترین عبادات است؛ تا جایی که در صحیفه سجادیه‌ امام زین‌العابدین (ع) دعای مفصلی موسوم به «دعای مرز داران» وجود دارد که معارف زیادی در خصوص این دعا و امر مرزداری مطرح شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تأکید بر اینکه تأمین امنیت کشور، مرهون کوشش‌های شبانه‌روزی مرزداران کشور است، اظهار کرد: مرزداران پاداشی همسنگ جهاد در رکاب رسول خدا (ص) و جهاد در رکاب حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) دارند؛ چرا که اگر مرزداران به پاسداری از حریم امن کشور نپردازند، امنیت کشور به خطر افتاده، سرمایه‌های ملی به هدر می‌روند و عزت ملی زیر پا گذارده می‌شود. بنابراین به یمن حضور و جهاد عزیزان مرزدار و مردان غیور ارتش و نیروی زمینی است که چنین سرمایه‌هایی در کشور حفظ و حراست می‌شوند.

وی ادامه داد: امنیت مرزها، زیرساخت امنیت اجتماعی در درون کشور را تأمین کرده و بحمدلله مرزداران ایران اسلامی، اعم از ارتش، سپاه پاسداران، مرزبانی و نیروی انتظامی، با تمام وجود در صحنه هستند تا ملت شریف ایران، در کمال آرامش و آسایش به زندگی خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی با اشاره به روحیه‌ بالا و ایثار مجدانه‌ مرزداران کشور در نیروی زمینی ارتش، تصریح کرد: آنچه که این قبیل دیدارهای سرزده از یگان‌های مستقر در نوارهای مرزی کشور مشاهده می‌شود، صلابت، شجاعت، جنگ‌آوری، دلاورمردی، صفا و عشق به اسلام و میهن اسلامی است. داشتن چنین نیروهای با ایمان و مخلصی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به گام نهادن در مسیر ظهور هر چه سریع‌تر حضرت قائم (عج) امیداوارتر کرده و موجب ارتقای توان‌مندی‌های نظامی کشور می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از چیزهایی که می‌تواند به عنوان یک نقطه افتخارآمیز مطرح شود، بحث ولایت‌مداری و عشق جوانان مملکت به ولی‌فقیه و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است. کوشش مداوم مرزداران در راستای جلب رضایت معظم له و پاسداری از امنیت مردم شریف ایران، نشان از محبت، اخلاص و ولایت‌مدار بودن جوانان مرزدار نیروی زمینی ارتش دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha