سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عباس موسیوند، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم مریانج

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مریانج گفت: اگر دولت در امور فرهنگی یک برنامه مدون داشته باشد و با جدیت آن را دنبال کند شاهد خواهیم بود که در بخش فرهنگ مشکلات از بین خواهند رفت.

حجت الاسلام موسیوند،  مدیر مدرسه علیمه رسول اکرم(ص) مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دوره دهم، گفت: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنیم، ایشان به دو نکته مهم اشاره فرمودند، اولین نکته این است که اولویت مهم و ضروری جامعه ما مسایل اقتصادی است.

وی اظهار داشت: به خاطر تحریم های ظالمانه غرب و هم به دلیل مدیریت داخلی کشور با مشکلات زیادی رو به رو است، به دلیل این که مجلس وظیفه ریل گذاری برای فعالیت های دولت را بر عهده دارد در این شرایط باید اولویت مجلس مسایل اقتصادی باشد.

این استاد حوزه  در ادامه گفت: وظیفه مهم مجلس برای کمک به حل معضلات کشور در شرایط کنونی، وضع قوانین مناسب و کارآمد و نظارت بر عملکرد خود و فعالیت های دولت است.

وی افزود: مساله فرهنگ هم بسیار مهم بوده و در دراز مدت، اهمیت آن بیشتر از بحث اقتصاد است و مقام معظم رهبری در سخنان خود به این موضوع نیز اشاره فرمودند و نسبت به توجه در مباحث فرهنگی تاکید نمودند.

حجت الاسلام موسیوند ابراز داشت: مساله فرهنگ در کشور نباید مورد غفلت واقع شود ولی متاسفانه در خیلی از موارد این اتفاق افتاده و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب این مساله را ولنگاری در مسایل فرهنگی تعبیر کردند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در مساله فرهنگ به خاطر عدم برنامه ریزی و یا برنامه ریزی های اشتباه و نیز عدم نظارت بر تولیدات و فعالیت های فرهنگی در کشور نوعی غفلت و ولنگاری فرهنگی وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه مریانج ابراز داشت: متاسفانه دولت های مختلفی که بعد از جنگ اداره امور کشور را در دست گرفتند، در هیچ موضوعی یک برنامه مدون و مطالعه شده ای نداشتند و در مسایل فرهنگی نیز این معضل وجود دارد.

این محقق حوزوی  در پایان گفت: اگر در امور فرهنگی یک برنامه مدون وجود داشته باشد، شاهد رفع مشکلات این بخش خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha